Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Dzelzceļa satiksme caur Reņģi jau aprīlī 0

Aizvadītā gada beigās publiski jau izskanēja, ka Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija “Lietuvos Geležinkeliai” pabeigusi 19,5 kilometrus garās Mažeiķu–Reņģes dzelzceļa līnijas atjaunošanas darbus. Uzņēmums plāno, ka vilcienu satiksme atjaunotajā posmā atsāksies šā gada sākumā.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
Lasīt citas ziņas

Dzelzceļa posmu Mažeiķi–Reņģe negaidīti slēdza 2008. gadā.

Tiek uzskatīts, ka tas notika “Lietuvos Geležinkeliai” un Polijas naftas koncernam “Orlen” piederošā naftas pārstrādes uzņēmuma “Orlen Lietuva” konflikta dēļ, to skaidrojot ar sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību. Vēlāk vienu sliežu ceļa posmu šajā līnijā demontēja.

Vai atjaunotā līnija gatava?

CITI ŠOBRĪD LASA

Kad tieši paredzēta vilcienu satiksmes atklāšana atjaunotajā posmā, janvāra vidū sarunā Viļņā “LA” informēja Lietuvas dzelzceļa infrastruktūras uzņēmuma “Lietuvos Gelenžinkeliu Infrastruktūra” ģenerāldirektors Karols Sankovskis.

“Iepriekšējos lēmumus par slēgšanu nekomentēšu. Varu tikai apstiprināt, ka lēmums atjaunot bija pieņemts, un tas darbs ir izdarīts. Mums vēl jāuzliek kustības regulēšanas signalizācija.

Viss projekts jāpabeidz līdz marta beigām. No 1. aprīļa posms būs atvērts pārvadājumiem, izmēģinājuma braucieni jau ir notikuši.

Vienlaikus varu apstiprināt, ka sadarbība ar “Latvijas dzelzceļu” mums ir ļoti laba. Cieši sadarbojamies gan ar “LDz” infrastruktūras uzņēmumu, gan “LatRailNet”, kas nodarbojas ar infrastruktūras jaudas sadali un tarifiem.

Pagājušajā gadā pirmo reizi pastāvēšanas vēsturē veicām kopīgas avārijas novēršanas un sliežu atjaunošanas mācības. Bija vērtīga pieredzes apmaiņa, kā kopīgi rīkoties, ja būtu reāla avārija un vajadzētu ātri atjaunot vilcienu satiksmi.”

Publiskā informācija liecina, ka līnijas atjaunošana izmaksājusi 9,4 miljonus eiro. Darbus veicis Latvijā skandalozi pazīstamā Igaunijas uzņēmēja Oļega Osinovska kompānijas “Skinest Rail” grupā ietilpstošais Lietuvas uzņēmums “Vitras-S”.

Uzziņa:

Eiropas Komisija 2017. gada oktobrī paziņoja, ka Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam noteikusi nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū.

Tā paša gada nogalē Lietuvas valdība nolēma atjaunot dzelzceļa posmu starp uzņēmumam “Orlen Lietuva” piederošo Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcu Lietuvā un Reņģi Latvijā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.