Foto: F64

Dzelzceļa nozares izaicinājums – infrastruktūras attīstība un konkurētspēja 0

Transporta nozarei 21.gadsimtā ir ne mazums izaicinājumu un viens no būtiskākajiem ir atbilstošas infrastruktūras attīstība.

Reklāma
Reklāma
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

To pagājušajā nedēļā, piedaloties VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) un Starptautiskās dzelzceļu savienības (UIC) rīkotajā konferencē “Jauno talantu piesaiste augošas konkurences un atvērta darba tirgus apstākļos”, uzsvēra UIC ģenerāldirektors Žans Pjērs Lubinū.

“Nav iespējams nodrošināt laikmetam atbilstošu mobilitāti bez attiecīgas infrastruktūras. Eiropā prasības pēc mobilitātes aug proporcionāli infrastruktūras kalpošanas laikam un tās nolietojumam. Tikmēr, ja runājam globāli, tad liels izaicinājums ir kapacitātes palielināšana lielajos transporta koridoros,” norāda Ž. P.Lubinū.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā skaidro UIC ģenerāldirektors, tad Latvijas gadījumā dzelzceļa elektrifikācijas projekts ir būtisks priekšnosacījums nozares tālākai attīstībai. “20.gadsimtā elektrifikācija daudzviet tika veikta divu iemeslu dēļ – lai risinātu kapacitātes problēmu un kā atbilde augošajām degvielas cenām. Mūsdienās tās nozīme ir vēl vairāk pieaugusi, jo tā ir arī atbilde vides izaicinājumiem. Elektrifikācija viennozīmīgi ir solis pareizajā virzienā,” uzsver Ž. P.Lubinū.

Tikmēr runājot par bieži apspriesto tematu – Latvijas loģistikas sektora kravu avotu meklējumiem Ķīnā, Vidusāzijā un Indijā, Ž. P.Lubinū atzīmēja, ka tirdzniecības ceļi starp austrumiem un rietumiem ir milzīga industrija – tie ir mērāmi triljonos dolāru. Pagaidām dzelzceļa daļa šajā tirdzniecības ķēdē ir tikai 1%, taču šim sektoram ir liels potenciāls.

“Te ir ļoti plašas attīstības iespējas, sevišķi ja ņem vērā milzīgo pievienoto vērtību, ko sniedz dzelzceļš – ātrumu, drošību un kvalitāti. Kravu plūsmas mainās un LDz, rīkojoties proaktīvi un nonākot šo pārmaiņu avangardā, var tikai iegūt,” papildina UIC ģenerāldirektors.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.