Dzelzceļa kravu apjoms pieaug: vai tas notiek uz Ukrainas militāro kravu rēķina? 11
Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad pirmajos sešos mēnešos Latvijā pieaudzis par 17,6% salīdzinājumā ar 2021.gada attiecīgo periodu un bija 12,23 miljoni tonnu, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati.
Tostarp starptautisko pārvadājumu apmērs veidoja 11,589 miljonus tonnu, kas ir pieaugums par 19,7%, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo pusgadu, bet iekšzemes pārvadājumu apmērs sarucis par 10,7% – līdz 641 000 tonnu.
Ministrijas apkopotā informācija liecina, ka tranzīta kravu apmērs 2022.gada pirmajā pusgadā veidoja 10,406 miljonus tonnu, kas ir pieaugums par 25,6% salīdzinājumā ar 2021.gada pirmajiem sešiem mēnešiem.
Tostarp dzelzceļa tranzīta kravu apmērs caur ostām šogad pirmajā pusgadā veidoja 9,098 miljonus tonnu, kas ir par 49,6% vairāk nekā gadu iepriekš, bet sauszemes tranzīts caur Latvijas teritoriju – 1,308 miljonus tonnu, kas ir samazinājums par 40,6%.
Satiksmes ministrijā aģentūrai LETA norāda, ka dzelzceļa pārvadājumu jomā pieaugumu nodrošināja Kazahstānas izcelsmes ogļu kravu transports. Pa dzelzceļu pārvadāto naftas produktu kravu apgrozījums veidoja 2,16 miljonus tonnu, kas gada laikā ir kritums par 35%. Savukārt labības kravu apgrozījums veidoja 2,03 miljonus tonnu, kas, salīdzinot ar 2021.gadu, ir kāpums par 11%.
Ministrijā arī skaidro, ka kravu apgrozījums ar Krieviju jau vairākus mēnešus turpina samazināties, bet ar Baltkrieviju kravu apgrozījums saglabājas nenozīmīgs.
Savukārt Kazahstānas kravu apmērs gada laikā pieaudzis 72 reizes – ja pērn gada pirmajos sešos mēnešos VAS “Latvijas dzelzceļš” meitassabiedrība “LDz Cargo” pārvadāja 34 000 tonnu Kazahstānas kravu, tad šogad šajā paša laika periodā 2,46 miljonus tonnu kravu.
Pērn Latvijā dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs samazinājās par 8,9% salīdzinājumā ar 2020.gadu un bija 21,963 miljoni tonnu.