Publicitātes foto

Dvīņi «GT 86» un «BRZ» 0

Šovasar vietējo “Toyota” un “Subaru” marku dīleru autosalonos parādījušies jauni modeļi, kuri ir abu firmu kopdarbs. Kupejas “Toyota “GT 86″” un “Subaru BRZ” ir praktiski identiski automobiļi, kas atšķiras tikai ar firmu logotipiem. “Toyota” gadījumā jaunā kupeja aizpilda sporta automobiļu iztrūkumu šā ražotāja piedāvājumā.

Reklāma
Reklāma

 

 

“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
RAKSTA REDAKTORS
Bez vainas vainīgs? Mirklī, kad trīs bērnu tēva Artūra kontā ienāca 200 eiro, viņš kļuva par bīstamu krāpnieku! 44
Lasīt citas ziņas

Jau vairākus gadus, kopš tika pārtraukta leģendāro auto “Celica” un “Supra” ražošana, sportiskāk noskaņotiem šīs autofirmas piekritējiem vienīgā izvēle bija parastu ģimenes hečbeku jaudīgākās versijas. Tagad “Toyota” nolēmusi atkal pievērsties autobraukšanas entuziastiem un piedāvā sportisku aizmugures piedziņas kupeju ar priekšā novietotu dzinēju un sēdvietu formulu 2+2. Tas nozīmē, ka automobilis faktiski ir divvietīgs ar divām šaurām papildu vietiņām aizmugures rindā. Modeļa apzīmējums “GT 86” atšifrējams kā “Gran Turismo”, bet 86 ir motora cilindra diametrs un virzuļa gājiens milimetros. Tas savukārt nozīmē, ka “GT 86” ir tā dēvētais kvadrātveida dzinējs, kam ir vienāds virzuļa gājiens un cilindra diametrs. “Toyota GT 86”, tāpat kā “Subaru BRZ” tiek uzstādīts divlitru četru cilindru atmosfēriskais benzīna boksermotors ar 200 zirgspēku jaudu. Šāda motora konstrukcija pazemina mašīnas smaguma centru, kas spor­tiskam auto ir gana būtiski. Abiem automobiļiem ir visi klasiskas kupejas atribūti – aizmugures piedziņa ar ierobežotas berzes “Torsen” tipa diferenciāli, priekšā novietots atmosfērisks benzīna motors, visnotaļ sportiski iekārtots salons un dinamiskā stilā veidots dizains. 200 zirgspēki mūsdienās var nelikties īpaši daudz, taču kombinācijā ar minētajām klasiskas kupejas īpašībām un samērā mazo mašīnas svaru (1230 kg) tas ir pietiekami. Tā tiek iegūts visnotaļ sportisks un stilīgs automobilis par samērā demokrātisku cenu, ar samērā nelielām ekspluatācijas izmaksām, turklāt ar visai plašām uzlabošanas jeb tūninga iespējām. 


CITI ŠOBRĪD LASA

Salons iekārtots atbilstoši visiem šīs klases priekšrakstiem, ar zemu vadītāja sēdpozīciju, sportiski piegulošiem sēdekļiem un mazu asas darbības stūri. Priekšējā paneļa noformējums ir patīkams, kaut gan vietām arī vienkāršs. Kopējā noskaņa ir visnotaļ sportiska un uz aktīvu braukšanu mudinoša. Automobiļa vadāmība ir precīza un paredzama, bet paši nemierīgākie entuziasti var izbaudīt mašīnu visā tās krāšņumā, pilnībā atslēdzot visas elektroniskās stabilitātes un drošības sistēmas.

“GT 86” un dvīnis “BRZ” ir tikpat “Subaru”, cik “Toyota” inženieru darbs. Divlitru boksermotors faktiski ir tipisks “Subaru” agregāts, kuru “Toyota” inženieri uzlabojuši ar kombinēto degvielas iesmidzināšanas sistēmu “D-4S”. Savukārt dizains, virsbūve un ražošanas organizēšana pārsvarā esot bijusi “Toyota” pārziņā.

“Toyota GT 86” jau bāzes versijā par 22 000 latu pieejama ar visnotaļ bagātīgu aprīkojumu, bet papildus (1000 lati) iespējams pasūtīt automātisko pārnesumkārbu, kā arī luksusa aprīkojumu, piemēram, ādas salona apdari un papildu aerodinamiskos elementus virsbūvei. Jāpiebilst, ka “Subaru BRZ” pie mums maksā gandrīz par tūkstoti latu dārgāk, lai gan, ja neņem vērā nedaudz atšķirīgos piekares regulējumus, šie ir identiski automobiļi.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.