Dvīņumāsas Sintija Zapelsone un Santa Mušinka ar smago automobili izmalušas vai visu Eiropu. Vienai tas esot bijis sapnis, otra viņai sekojusi. Blondās šoferītes smagā auto vadīšanu apguva uzņēmuma “Kreiss” “Tālbraucēju akadēmijā”. “Kreiss” kā darbavieta internetā noskatīts tieši jaunās tehnikas dēļ. Foto – Ilze Pētersone

Pašiem sava akadēmija 5


Lai sēstos pie “Kreisa” auto stūres, nepieciešama CE kategorijas vadītāja kvalifikācija, jo kravas tiek pārvadātas puspiekabēs jeb tautā sauktajās fūrēs, kā arī specifiskas tālbraucēju zināšanas – aptuveni 80% no visiem kravu pārvadājumiem notiek ārpus Latvijas. Grūtības ar atbilstošas sagatavotības darbinieku piesaistīšanu mudināja pašiem ķerties pie šoferu skološanas.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas

Pirms trīs gadiem uzņēmums izveidoja jaunu struktūrvienību – autokursus “Tālbraucēju akadēmija”, kas B kategorijas autovadītājus 2,5 līdz 3 mēnešos sagatavo līdz C un CE kategorijas kvalifikācijai, papildus apmācot arī par kravu pārvadājumiem tālajos reisos. “Akadēmiju radījām ar mērķi gan teorijā, gan praksē tik labi sagatavot autovadītājus, lai viņi no skolas sola uzreiz būtu gatavi darbam,” stāsta A. Petrovs. Gadā autokursus beidz ap 150 cilvēkiem, puse no tiem paliek uzņēmumā. Izglītošanās maksā no 700 līdz 1000 eiro.

Arī dvīņumāsas Sintija Zapelsone un Santa Mušinka smagā auto vadīšanu apguva “Tālbraucēju akadēmijā”. Vienai tas esot bijis sapnis, otra, māsas mudināta, viņai sekojusi. “Kad sāku strādāt, stāstīju, ka te ir superdarbs!” pasmaida Sintija ar gandrīz divu gadu fūres vadītājas pieredzi. “Kreiss” kā darbavieta internetā noskatīts tieši jaunās tehnikas dēļ. “Mašīnas ir jaunas un ērtas, darbs nav viegls, taču arī sievietei paveicams, atalgojums – apmierina,” lakoniski savu darbavietu raksturo māsas, kas pārī strādā trešo mēnesi. Nupat abas atkal pošas ceļā, kas var ilgt no divām līdz trim nedēļām, garākais laiks bijis mēnesis un piecas dienas. Konkrētu maršrutu vēl nezinot, tas tiek paziņots dažas stundas pirms izbraukšanas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.