Spiesti vervēt viesstrādniekus 5
Kravu pārvadātāju uzņēmumos rēķins vienkāršs – vairāk automobiļu, vairāk darbinieku. Pieaugot autovadītāju skaitam, attiecīgi palielinās arī papildu nepieciešamība pēc dispečeriem, programmētājiem, grāmatvežiem. Patlaban kompānijā strādā 2,6 tūkstoši cilvēku, no tiem 400 birojā, 150 – autoservisā, 80 – dispečerdienestā un visi pārējie – pie autostūres.
Kompānijai “Kreiss”, kura nupat nosvinēja 22 gadu jubileju, lielajam biznesa izrāvienam pirms septiņiem gadiem palīdzēja izdevīgais pārtikas produktu piegādes līgums NATO militārajām vienībām, atzīst uzņēmuma galvenais izpilddirektors Andrejs Petrovs. “No Latvijas kompānijām bijām vienīgie, kas noslēdza šo kontraktu,” viņš precizē. Sekojusi Eiropas tirgus apgūšana, uzsākot preču pārvadājumus ar tādiem ievērojamiem zīmoliem kā “IKEA”, “Danone”, “Ferrero” u.c. No uzņēmuma 190 automobiļiem 2009. gadā skaits pa šiem gadiem pieaudzis līdz vairāk nekā 1200.
Straujās biznesa izaugsmes vājākais punkts izrādījās darbinieki. Kolīdz Latvijai pavērās citu Eiropas Savienības valstu darba tirgus, “Kreiss” bija viena no kompānijām, kura izjuta autovadītāju trūkumu. “Iepriekš viņi strādāja pie mums, bet tad devās uz ārzemēm, jo tur varēja nopelnīt vairāk,” piebilst A. Petrovs. Tolaik uzņēmums nevarēja konkurēt ar Vācijas un citu Rietumeiropas autotransporta firmu piedāvātajām algām, kas vietējo darba samaksas apmēru pārsniedza divas līdz trīs reizes. Nācās vervēt darbniekus no kaimiņiem – Ukrainas, Baltkrievijas, Krievijas.
“Atalgojuma starpība pamazām sarūk, tagad tā ir ap 20%,” apliecina galvenais izpilddirektors, taču viesstrādnieku skaits firmā joprojām ievērojams – 600 šoferu no Ukrainas, 300 – no Baltkrievijas un Krievijas.