Vjačeslavs Dombrovskis: Skultes termināļa neesamība ir Lietuvas veiksmes stāsts 26

Kāpēc pēkšņi politiskā procesa gaitā Skultes LNG termināļa projekts laika gaitā kļūst par kaut ko citu?! Šāds jautājums radies TV24 raidījuma “Kārtības rullis” vadītājam Armandam Pučem. Uz to atbildi mēģināja sniegt politķi.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Skulte ir perfekts piemērs pie tā, ka mums nebija stratēģijas un redzējums, kas mums būs ar gāzi, – vai Inčukalns ir svarīgs resurss, vai mēs tam vienojamies klāt vai nē? Bez šī redzējuma un stratēģijas nebija skaidrības, kādā veidā mums vispār vajag šo termināli, vai to nevajag un kādā laikā to vajag? Laiks tika novilkts, tāpēc šobrīd jau ir situācija, ka termināli jau ir pietiekami daudz sabūvēti, pesimistisks par situāciju ir Andris Kulbergs, Saeimas deputāts (AS).

Kulbergs uzskata, ka mums ir jāpelna ar Inčukalnu – tas tāpat mums paliks ilgtermiņā, bet gāze kā resurss vienmēr paliks – to esot pateikusi arī Eiropa.

CITI ŠOBRĪD LASA

Skultes termināļa neesamība ir Lietuvas veiksmes stāsts, kurai ar dažu mūsu politiķu un arī “Latvenergo” vadības tīšu un netīšu palīdzību ir izdevies sabotēt Latvijas sašķidrinātās gāzes termināļa būvniecību.

Nesaukšu vārdā, bet es domāju, ka mēs visi zinām, kas bija atbildīgs, piemēram, par enerģētikas politiku valstī. Termināļu stāsts ir acīmredzams –

Nacionālā apvienība, gan iepriekšējais ministrs, gan pašreizējie ministri, Nacionālā apvienība ir atbildīga par enerģētikas politiku, iespējamos vainīgos norāda Vj. Dombrocvskis, “Latvijas attīstībai” valdes loceklis.

“Ir pilnīgi acīmredzams, ka Skultes termināļa izmaksas, kas ir ap 130 miljoniem eiro, no vienas puses, un no otras puses – Lietuvas termināļi maksā vairāk nekā pusmiljardu. Cik maksā igauņu-somu tikai kuģa līzings – arī gandrīz pusmiljards eiro. Acīmredzami taču, kur ir izdevīgākais piedāvājums, bet lietuvieši, redzot kā Skultes termināļa ideja varētu materializēties, piedāvāja vai piespieda “Latvenergo” noslēgt tieši ar Klaipēdu 10 gadu līgumu,” situācijas absurdumu izklāsta politiķis

“Latvenergo” lēmums noteikti nebija Latvijas valsts labā, atzīst Vj. Dombrovskis.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.