“DNB Banka” brīdina par mēģinājumiem nelikumīgi iegūt klientu internetbankas datus 0
“DNB Banka” konstatējusi mēģinājumus nelikumīgi iegūt klientu internetbankas identifikācijas datus, pavēstīja bankas Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Teika Lapsa.
“Vairāki klienti un arī ar “DNB Banku” nesaistīti cilvēki šodien [ceturtdien] saņēmuši e-pasta aicinājumu uzklikšķināt uz nosūtītās saites un autentificēt sava konta īpašumtiesību pārbaudi. To izdarot, e-pasta saņēmējs nokļūst viltus lapā, kur tiek aicināts ievadīt ieejas vārdu un nākamajā lapā arī ieejas paroli un atslēgu/kodu,” stāstīja Lapsa.
Viņa atzīmēja, ka bankas speciālisti neizslēdz, ka līdz ar saites atvēršanu dators var tikt inficēts ar ļaunprātīgu programmas kodu. Biežāk lietotās pārlūkprogrammas “MS Internet Explorer 9” un “Mozilla Firefox”, visticamāk, brīdina ar drošības ziņojumu, ka apmeklējamais resurss ir krāpnieku lapa, taču, ja kāds no ziņojuma saņēmējiem tomēr ir ievadījis savus identifikācijas datus, banka aicina nekavējoties mainīt internetbankas paroles un veikt datora pārbaudi, meklējot ļaunprātīgas programmas, kā arī atjauninot interneta pārlūka versiju.
“DNB Bankas” pārstāve atgādināja, ka banka nekad neizsūta e-pastus, neveido īpašus logus internetbankā vai citās mājaslapās, kur klienti tiktu aicināti ievadīt norēķinu kartes numuru, derīguma termiņu, PIN kodu vai internetbankas identifikācijas datus – lietotāja kodu, paroli un kodus no kodu kartes vai kodu kalkulatora.
Saņemot šādus e-pastus vai atverot šādus logus mājaslapā, tie ir jāignorē. Tāpat banka lūdz to informēt par šādu identifikācijas datu atklāšanas prasību.
“DNB Bankas” internetbankai šogad jūnija beigās bija 87,2 tūkstoši lietotāju, liecina Latvijas Komercbanku asociācijas apkopotie dati.
Pēc aktīvu apmēra “DNB Banka” jūnija beigās bija sestā lielākā banka Latvijā.