DLRR padomes priekšsēdētāja: Esam lielākā rūpnīca nozarē, bet Linkaita kungs nekad nav licies par mums ne zinis 0
“Pa visiem gadiem, kad Linkaita kungs ir ministrs, viņš nav braucis uz rūpnīcu nevienu reizi,” TV24 raidījumā “Dienas personība ar Veltu Puriņu” apgalvo AS “Daugavpils lokomatīvju remonta rūpnīca” (DLRR) padomes priekšsēdētāja Anastasija Udalova, atzīmējot arī, ka šī ir lielākā rūpnīca satiksmes nozarē.
Viņa turpina, ka satiksmes ministrs Tālis Linkaits nekad nav licies ne zinis par viņiem. Bija cerība, ka vismaz tad, kad Ukrainas kolēģis vērsās pie ministra saistībā ar aicinājumu atbalstīt DLRR, būs tikšanās, saruna vai vismaz e-pasts no ministra, taču diemžēl nekas tāds nav bijis arī šobrīd.
Udalova tāpat atzīst, ka vienmēr vaina ir abās pusēs, un viņi ir gatavi izrunāt un atzīt visas pieļautās kļūdas, taču, lai gan no viņu puses ministrs ir bijis aicināts uz sarunu, nekādas atbildes nav bijušas.
Pēc viņai pieejamās informācijas, arī atbilde Ukrainas infrastruktūras ministram Oleksandram Kubrakovam vēl nav dota.
Jau ziņots, ka Ukrainas infrastruktūras ministrs un rūpnīcas “Azovstaļ” īpašnieki vērsušies pie Latvijas valdības ar aicinājumu atbalstīt “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcu” (DLRR), aģentūru LETA informēja DLRR pārstāvji.
Ukrainas infrastruktūras ministrs Oleksandrs Kubrakovs maija sākumā vērsies pie Latvijas satiksmes ministra Tāļa Linkaita (K) ar vēstuli, kurā teikts, ka “DLRR ilggadējā pieredze, unikālā darba specifika un spēja nodrošināt pilnu pakalpojumu klāstu būs ārkārtīgi svarīga Ukrainas dzelzceļa infrastruktūras atjaunošanā pēc kara beigām”.
Arī DLRR partnera – Ukrainas uzņēmuma “Metinvest” – vadība nosūtījusi Latvijas Ministru kabinetam oficiālu vēstuli, norādot uz DLRR stratēģisko nozīmi pašlaik izpostītās dzelzceļa infrastruktūras un tā tehnikas atjaunošanā.
Kubrakovs savā vēstulē norāda, ka pret Ukrainas dzelzceļu tiek vērsti apzināti uzbrukumi, izpostot infrastruktūru. Vēstulē Satiksmes ministrijai norādīts, ka Ukrainas spējas nodrošināt vilciena ritošā sastāva remontu un lokomotīvju remontdarbus ir ierobežotas, jo Ukrainas rūpnīcas, kā arī citus stratēģiskās nozīmes objektus regulāri apdraud sprādzieni un mērķtiecīgi uzbrukumi.
Vēstulē ministrs izsaka cerību uz sadarbību ar Ukrainu atbalstošām valstīm un to uzņēmumiem, norādot, ka Latvijā šāds stratēģiski nozīmīgs uzņēmums ir tieši DLRR. Tā varētu nodrošināt Ukrainas dzelzceļa “Ukrzaliznytsia” ritošā sastāva remontdarbus, tādā veidā mazinot karadarbības izraisīto postu. Vēstulē ministrs atsaucas uz DLRR veikto apkopes un ritošā sastāva kapitālā remonta augsto darba kvalitāti, kā arī savstarpējo uzticēšanos, kas veidojusies labas iepriekšējās sadarbības rezultātā.
Pagājušā nedēļā arī DLRR partnera “Metinvest” ģenerāldirektors Aleksandrs Gerasimčuks nosūtījis Latvijas Ministru kabinetam oficiālu vēstuli, norādot, ka uzņēmums ir informēts par finanšu grūtībām, ar ko saskārusies DLRR.
Tāpat kā Ukrainas infrastruktūras ministrs, arī Gerasimčuks uzsver, ka karadarbības rezultātā Ukrainā ir pilnībā kļuvis nepieejams dzelzceļa tehnikas remonts. Kā uzsver uzņēmuma pārstāvis – DLRR šobrīd ir viens no atslēgas sadarbības partneriem, un “Metinvest” ir ārkārtīgi ieinteresēti, lai Daugavpils rūpnīca turpinātu izpildīt pasūtījumus, nodrošinot lokomotīvju remonta un modernizācijas darbus.