Dīzeļvilcienu projektu nepabeigs laikā 0
Sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizācijas projekts 22 miljonu eiro vērtībā netiks pabeigts arī pagarinātajā termiņā – līdz 30. jūnijam. Tādēļ jau šodien valdība plāno lemt par termiņa atkārtotu pagarināšanu līdz 20. septembrim.
Līgums par 19 “DR1A” sērijas dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju, ko pasūtīja uzņēmums “Pasažieru vilciens” (“PV”), tika noslēgts 2014. gada 31. janvārī. Sākotnēji modernizācijas procesu līgums paredzēja pabeigt projektu līdz pagājušā gada septembra beigām. Taču darbi aizkavējās, un termiņš tika pagarināts līdz šā gada 30. jūnijam. Satiksmes ministrija skaidro, ka termiņa atkārtota pagarinājuma nepieciešamību noteikuši vairāki apstākļi, no kuriem būtiskākais ir fakts, ka pēc modernizēto vilcienu sastāvu ekspluatācijas sākšanas “PV” nodotajai pirmajai vagonu grupai atklāti defekti, kuru novēršanai izmantoti agregāti no piektās un sestās vagonu grupas. Ņemot vērā, ka ārvalstu piegādātāji no Krievijas nav spējuši nodrošināt operatīvu daļu piegādi, atsevišķas rezerves daļas joprojām nav piegādātas.
Lai nodrošinātu pilnīgu projekta pabeigšanu, tādējādi novēršot līdz 2015. gada 31. decembrim veikto ES fondu maksājumu neattiecināšanas risku 10 290 569 eiro apmērā, “PV” ir lūdzis atkārtoti pagarināt projekta termiņu, apliecinot, ka “DR1A” sērijas dīzeļvilcienu vagonu modernizācija tiks pabeigta līdz 20. septembrim.
Satiksmes ministrija guvusi pārliecību par sniegtās informācijas atbilstību faktiskajai situācijai.
Tāpat Satiksmes ministrija norāda, ka patlaban pirmās trīs vilcienu vagonu grupas, kurās katrā ir trīs vagoni, ir sekmīgi nodotas ekspluatācijā šā gada 6. maijā, 30. maijā un 10. jūnijā. Ceturto vilcienu vagonu grupu paredzēts nodot “PV” līdz 30. jūnijam. Piekto vilcienu vagonu grupu plānots pabeigt un nodot “PV” līdz 15. jūlijam, bet sesto vilcienu vagonu grupu, kurā ir četri vagoni, plānots pabeigt un nodot “PV” līdz 15. septembrim. Projekta kopējā vērtība ir gandrīz 22 miljoni eiro, un no tiem nepilni deviņi miljoni eiro ir Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” aktivitātes “Ilgtspējīga sabiedriskā transporta sistēmas attīstība” līdzfinansējums. ES finansējums gan daļēji tika zaudēts, jo sastāvu modernizācija netika pabeigta laikā.