Dīzeļdzinēja automašīnām turpmāk tehniskajā apskatē veiks vēl vienu mērījumu. Kādu? 0
Šodien stājas spēkā grozījumi noteikumos par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa, kas transportlīdzekļu tehniskajā apskatē dīzeļdzinēja automašīnām paredz ieviest jaunu atgāzu pārbaudes metodi, ar kuru varēs noteikt cieto daļiņu filtra tehnisko stāvokli, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM).
Grozījumi paredz, ka turpmāk automobiļiem ar dīzeļmotoru, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas un kas pirmoreiz reģistrēti pēc 2013.gada 1.janvāra, veiks atgāzu cieto daļiņu mērījumu atbilstoši Eiropas Komisijas ieteikumam.
Tāpat grozījumos noteikts viena gada pārejas periods līdz 2025.gada 31.decembrim, kurā automobilim par pārsniegtu cieto daļiņu normu tiks piešķirts pirmais vērtējums. Pārejas periods noteikts, lai transportlīdzekļa īpašniekiem dotu atbilstošu laiku neatbilstības novēršanai, ņemot vērā darba specifiku cieto daļiņu filtra nomaiņai un salīdzinoši lielās remonta izmaksas.
Savukārt no 2026.gada 1.janvāra pārsniegto līmeni vērtēs ar otro vērtējumu, kas nozīmē, ka transportlīdzekļa īpašniekam defekts būs jānovērš viena mēneša laikā un jāuzrāda atkārtotai tehniskajai apskatei.
SM iepriekš skaidroja, ka transportlīdzekļi ar manipulētiem vai demontētiem cieto daļiņu filtriem rada būtisku ietekmi uz apkārtējo vidi un cilvēku veselību, tādēļ transportlīdzekļu valsts tehniskajā apskatē bija nepieciešams ieviest jaunu atgāzu pārbaudes metodi, kas ļautu efektīvāk atklāt vides prasībām neatbilstošus transportlīdzekļus.