Dīzeļdegvielas cenas ceļ tās pieprasījums apkurei un pārāk lielais dīzeļa autoparks, tā Kulbergs 42
Pagaidām cilvēki ir pieraduši pie esošajām degvielas cenām, tomēr 2 eiro par litru būs psiholoģiskā barjera, pie kuras cilvēks maina savus paradusmus. Akcīzes nodoklis neko nerisinās – tas ir konstants, konkrēts naudas daudzums par tonnu, kas neietkemē cenu par tonnu, šādu komentāru TV24 raidījumam “Ziņu Top” sniedza Andris Kulbergs, Latvijas Auto asociācijas prezidents, Latvijas Darba devēju konfederācijas padomes loceklis, 14. Saeimas deputāts (AS).
Valsts patiesībā ieņem vairāk no PVN – jo dārgāka ir tonna, jo vairāk ieņem no PVN, tas ir tas, ar ko spēlēties un kas ietekmē gala patērētāja cenu, skaidro Kulbergs.
Vēl viena problēma – dīzelis šobrīd konkurē enerģētikā ar mājas apsildi, daudzviet cilvēki, uzņēmumi jau daudzviet pārslēgušies uz dīzeli apkurē. Tieši tur notiek konkurence par pieprasījumu tirgū – nav iespējams ātri piegādāt, pieprasījums ir visur Eiropā vienlaicīgi, bet autoparks Latvijā ir pārāk “dīzelificēts”, 67% ir dīzeļa automašīnas. Ja mums vairāk būtu benzīna automašīnas, mēs tik ļoti neizjustu cenas starpību. Ir jādomā arī šādās kategorijās – par autoparku Latvijā, tā situāciju apraksta Kulbergs.