Dizainera Erlanda Celmiņa (no labās) veidoto velosipēda dubļusargu kolēģis Miks Pētersons novērtē kā vienu no šā gada “Dizaina salas” paraugiem, kas pilnībā ir gatavs ražošanai. Erlands velosipēda dubļusargu gadu izmēģinājis pats un devis testēt draugiem – visi apmierināti. “Tagad mans uzdevums ir pēc iespējas ātrāk to nogādāt līdz patērētājam,” saka autors, kuram “Astes” tirdzniecībai padomā trīs veloveikali Rīgā, kā arī izrēķināta cena – ap 10 eiro. Dubļusargu, kas izgatavots no pārstrādājama polipropilēna, bez papildu stiprinājuma nofiksē velosipēda sēdekļa caurulē. Tas ir gan viegli uzliekams, gan noņemams, sarullējams un aiz “ļipiņas” piestiprināms pie atslēgu saišķa vai somas kā piekariņš.
Dizainera Erlanda Celmiņa (no labās) veidoto velosipēda dubļusargu kolēģis Miks Pētersons novērtē kā vienu no šā gada “Dizaina salas” paraugiem, kas pilnībā ir gatavs ražošanai. Erlands velosipēda dubļusargu gadu izmēģinājis pats un devis testēt draugiem – visi apmierināti. “Tagad mans uzdevums ir pēc iespējas ātrāk to nogādāt līdz patērētājam,” saka autors, kuram “Astes” tirdzniecībai padomā trīs veloveikali Rīgā, kā arī izrēķināta cena – ap 10 eiro. Dubļusargu, kas izgatavots no pārstrādājama polipropilēna, bez papildu stiprinājuma nofiksē velosipēda sēdekļa caurulē. Tas ir gan viegli uzliekams, gan noņemams, sarullējams un aiz “ļipiņas” piestiprināms pie atslēgu saišķa vai somas kā piekariņš.
Foto – Ilze Pētersone

Uzvarētājam ideja atnāk sapnī 4


Veloaste dizainerim E. Celmiņam prasījusi trīs gadus idejas kaldināšanai un īstenošanai. Kad paša spēkiem izdevies sakomplektēt elegantu ikdienas braucamrīku, kuru dizaina labad atstājis bez dubļusarga, izrādījies, ka tā trūkums lietus laikā rada diskomfortu – mugura mitra un ar dubļiem. Vajag tādu, ko slapjā laikā ātri var uzlikt, pēc tam arī ātri noņemt un somā iekšā, mājās atliek tikai noskalot netīrumus – dizaineram darba uzdevums bijis skaidrs. Pirmajā gadā viņš jau bija uzkonstruējis dubļusargu un tā stiprinājuma detaļu, taču kādā interneta portālā uzgāja, ka kāds viņu ir apsteidzis. “Sapratu, ka mans veidojums vairs neder, jo tas nav nekas jauns,” nospriedis Erlands. Kā radošās sfēras pārstāvim bijis grūti sagremot, ka nav izdevies būt pirmajam, tāpēc aizrautība noplakusi un darbs pie veloastes apstājies. Tikai kāda klienta zvans ar vaicājumu pēc velosarga uzvedinājis atkal par to padomāt, zvanītājam nosolījies – pados ziņu, kad būs jaunā versija.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Turpmākais norisinājies gluži kā filmās par izgudrojumiem – divas nedēļas pēc sarunas dubļusarga stiprinājuma ideja atnākusi sapnī. “No rīta ar papīra nazi izgriezu detaļu no kartona un sapratu – strādā!” ar smaidu stāsta dizainers. Atlicis sākotnējo risinājumu savienot ar nosapņoto. Gadu veidojis prototipu, izmēģinot un pielāgojot līdz pat 20 versijām – visvairāk pūļu prasījusi daļa, ar kuru sargs tiek piestiprināts pie velosipēda sēdekļa caurules –, 
līdz pienācis brīdis meklēt ražotāju. Izgatavotas 1000 dažādu krāsu “Astes”, kas pasargās velobraucējus no ūdens un dubļiem. “Dizaina salu” un balvu E. Celmiņš novērtē kā labu iespēju daudzināt stāstu par savu veloasti, kuras nosaukums, starp citu, radies, pateicoties vecmāmiņai – viņa mazdēla braucamo mīļi dēvējusi par kumeliņu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.