Divi hokeja fani Rīgā atvēruši veikalu “Ražots Latvijā” 17
Jaunā veikala “Ražots Latvijā” īpašnieki ir Latvijas patrioti, kuri produkciju veikalam piegādā tikai no vietējiem mājražotājiem un savus klientus piesaista ar apmācītu personālu, lielu produktu klāstu un latvisku interjeru, biznesa portālam “Nozare.lv” stāsta viens no veikala “Ražots Latvijā” idejas autoriem Mārtiņš Veinbergs.
Individuāli veidotais projekts, lai popularizētu Latvijā ražotus produktus, kas būtu pieejami vietējam patērētājam, materializējies veikalā “Ražots Latvijā” Rīgā, Krišjāņa Barona ielā 63, un durvis vēris aizvadītā gada nogalē, decembrī. Projektā investēti aptuveni 12 000 līdz 15 000 eiro.
Kā jau svētku mēnesī, decembrī klientu bija tieši tik daudz, cik īpašnieki vēlētos katru mēnesi. Viss mainījās jau janvārī, kad, pārejot uz eiro, klienti bija apjukuši un nevarēja aprast ar jauno cenu sistēmu. “Gāja kā pa kalniem,” saka Veinbergs, piebilstot, ka janvāris un februāris tirdzniecībā vienmēr ir pasmagi mēneši, līdz ar to arī veikalam tad grūtāk izdzīvot.
Veinbergs atklāj, ka ideja atvērt veikalu “Ražots Latvijā” radusies jau pirms pieciem gadiem, kad viņš, ar draugu Armandu Skrodeli gandrīz katru gadu braucot uz Pasaules čempionātiem hokejā atbalstīt Latvijas izlasi un skaļi bļaujot “Latvija, Latvija!”, izpētīja, ka Latvijā ir daudz dažādu interesantu saražotu lietu, kas nav pieejamas vienkopus ikdienā.
“Līdz ar to šobrīd mūsu veikalā ir pieejamas Latvijā ražotas sukādes, šokolādes, cepumi, mājās ražoti vīni, sieri, gaļa, kosmētika, sveces, rotaslietas, dažādi koka roku darinājumi, keramika,” uzskaita Veinbergs.
Komentējot sortimentu, uzņēmējs min, ka veikalā nepārdod vienīgi sveramos produktus, kas prasa atsevišķu atļauju kārtošanu, ko paredzēts nokārtot un ieviest ar laiku.
Pirms “Ražots Latvijā” draugi bija atvēruši veikalu “Latvijas delikateses” Doma laukumā, kur koncentrējās uz suvenīriem, bet šis bizness ātri likvidēts, jo ienākumi esot bijuši tikai vasaras sezonā, kad Rīgu “ieņem” tūristi.
Veinbergs atklāj, ka viņu biznesam lielākie konkurenti esot veikali “Abra” un “Pienene”, kuru koncepts savā ziņā esot līdzīgs, taču “Ražots Latvijā” pievienotā vērtība ir ļoti liels produktu klāsts vienkopus. Interjerā dominē ozolkoka mēbeles un latviska aura, kas komplektā ar labi apmācītu un laipnu personālu cenšas, lai veikalā klients justos mājīgi, stāsta uzņēmējs.
Galvenie veikala piegādātāji ir mājražotāji, no Latvijā populārajiem un lielajiem uzņēmumiem daudz produktu nepasūtām, jo koncentrējamies uz tādām precēm, kas nav pieejamas lielveikalos un citos līdzīgos veikalos, skaidro Veinbergs.
Jautāts par plāniem šim gadam, saimnieks stāsta, ka paredzēts piesaistīt jaunus piegādātājus, kuri ražo ko interesantu un kuru prece nav plaši pieejama tirgū, kā arī ir plānots atvēlēt veikalā vienu stūrīti lauku dārzeņiem.
“Viena no veikala misijām ir tā, ka vēlamies savus klientus un piegādātājus iedvesmot uz jaunu lietu, produktu izgatavošanu, kas var nest pasaulē vārdu – Latvija,” uzsver Veinbergs.