Foto: LETA

Dīvaini iezvani ar pēcmaksu 3

Vairāki iedzīvotāji pēdējā laikā saņēmuši zvanus no nepazīstamiem numuriem Alžīrijā, Slovēnijā un citās valstīs. Zvani satraukuši Cesvaines novada iedzīvotāju Māru, kas norūpējusies par notiekošo un piezvanīja uz “LA” ar jautājumu – ko darīt šādā situācijā?

Reklāma
Reklāma
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

Zvani satraukuši arī Evelīnu Freibergu, kas par to vēsta sociālajā tīklā “Facebook”.

Visiem zvaniem ir līdzīgs raksturs – zvanītāji “uzpīkstina” un tad ātri vien beidz zvanīt, it kā gaidot, kad atzvanīs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Mēģinājumi klientiem izkrāpt naudu ar viltus telefona zvaniem visu telefonu operatoru klientiem nav nekas jauns, metodes arī īpaši nemainās, medijus un klientus esam jau daudzus gadus informējuši par šādas krāpšanas iespējamību, “LA” norāda “Latvijas Mobilā telefona” (“LMT”) preses sekretāre Elīna Lidere. “LMT” iesaka cilvēkiem būt uzmanīgiem. “Tāpat kā visi operatori aicina nevērt e-pastus no nezināmiem adresātiem, aicinām ignorēt zvanus no ārzemēm nepazīstamiem numuriem. It sevišķi, ja jums vispār nav kontaktu ar darījumu partneriem vai radiem ārzemēs. Ja zvans ir krāpniecisks, tad pēc atbildēšanas šādos gadījumos visbiežāk tiek iekasēta maksa par ienākošo zvanu. Ja tomēr ir gadījies atbildēt, tad iespējami ātri saruna ir jāpārtrauc, jo visbiežāk telefonā būs klusums vai skanēs mūzika,” skaidro Lidere.

Uz šādiem numuriem nevajadzētu arī atzvanīt, jo šāds zvans var izmaksāt 5 un vairāk eiro. “LMT” operatīvi reaģē uz klientu sniegto informāciju un seko līdzi arī citu valstu operatoru un viņu klientu piefiksētajiem numuriem, tos slēdzot, taču krāpnieki iezvanīšanos veic no arvien jauniem numuriem. Par šādiem gadījumiem “LMT” aicina informēt, piezvanot pa “LMT” bezmaksas informatīvo tālruni vai sūtot e-pastu.

Arī SIA “Bite Latvija” pārstāve Anete Jansone skaidro, ka šādi krāpniecības gadījumi nav nekas jauns, tie atkārtojas viļņveidīgi. Pārsvarā šādi zvani tiekot veikti, izmantojot speciālas iekārtas vai programmatūras, kas ļauj veikt automātiskus zvanus uz noteiktu numuru diapazonu, piemēram, no +371 21234501 līdz +371 21234599. Klients saņem šādu zvanu, taču, tā kā tas nav īsts, paceļot nekas nenotiek. Ja mēģina atzvanīt uz šādiem numuriem, tie ir maksas zvani.

Sastopoties ar šādiem zvaniem, noteikti ir jāinformē savs operators, norādot, no kāda numura un kad šāds zvans ir saņemts.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.