Astana EXPO 2017 laikā notika diskusija par konteinerpārvadājumu nākotni Eirāzijā
Astana EXPO 2017 laikā notika diskusija par konteinerpārvadājumu nākotni Eirāzijā
Publicitātes foto

Diskusijā par konteinerpārvadājumu nākotni novērtē Rīgas potenciālu 0

Pagājušajā nedēļā izstādes Astana EXPO 2017 laikā Latvijas paviljonā notikušajā diskusijā par konteinerpārvadājumu nākotni Eirāzijā tika prezentēti esošie un nākotnē plānotie kravas vilcienu maršruti starp Āziju un Eiropu, kuru potenciāls arvien pieaug.

Reklāma
Reklāma
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Atklājot diskusiju, LDz meitasuzņēmuma SIA „LDz Loģistika” valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis iepazīstināja ar uzņēmuma piedāvātajiem konteinerkravu pārvadājumu maršrutiem.

“Šogad esam veikuši izmēģinājuma dzelzceļa pārvadājumu kravai, kas tika vesta no Duisburgas ostu caur Rīgu un tālāk caur Dostiku Kazahstānā uz Kašgaru Ķīnā. Sadarbībā ar Kazhastānas dzelzceļu regulāri piegādājam preces Vidusāzijas valstīm, izmantojot konteinervilcienu “Baltika-Tranzīts”, vienlaikus paplašinām vilciena ZUBR maršrutu, kā arī veidojam jaunus savienojumus ar Ķīnu. Šajās dienās esam saņēmuši uzaicinājumu Latvijai piedalīties termināļa attīstībā uz Kazahstānas-Ķīnas robežas topošajā loģistikas mezglā Horgosā, kas rada jaunas iespējas un potenciālu attīstībai,” klāstīja Lūsis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viena no aktuālākajām problēmām konteinerkravu pārvadājumu sektorā ir atpakaļsatiksmes organizēšana uz Āziju, kam patlaban nav ātra risinājuma, atzina akciju sabiedrības “KTZ Express” konteinerpārvadājumu direktors Almats Karimovs. Vienlaikus viņš informēja, ka uzņēmums Eiropā plāno atvērt savu pārstāvniecību, un arīdzan ir gatavs dažādiem sadarbības veidiem ar Latviju, kas veicinātu kravu pārvadājumu apjoma palielināšanos. Tāpat viņš norādīja, ka pašlaik Polijā notiek remontdarbi savienojumā no Brestas virzienā uz Duisburgas ostu, kā rezultātā šobrīd īpaši saasināti jūtams ritošā sastāva deficīts un aizķeršanās konteinerpārvadājumu nodrošināšanā, kas liek izskatīt jaunas iespējas un alternatīvas.

LDz meitasuzņēmuma “LDz Apsardze” valdes priekšsēdētājs Arnis Maculēvičs diskusijā pauda, ka kravām ar augstu pievienotu vērtību ir nepieciešama kvalitatīva apsardze, kas savā ziņā sadārdzina pakalpojumu, taču pakāpeniski šie pakalpojumi kļūst arvien efektīvāki un pieejamāki. Šobrīd “LDz Apsardze” sadarbībā ar ārvalstu partneriem spēj nodrošināt kravas apsardzi visā vilciena maršrutā – ne tikai Latvijas teritorijā.

Savukārt Rīgas Brīvostā strādājošā uzņēmuma “Riga Container Terminal” valdes priekšsēdētājs Valdis Andersons ieskicēja vienu no nākotnes izaicinājumiem – konteinerpārvadājumu apjomam palielinoties, būs jārisina konteineru deficīta problēma, ņemot vērā, ka jaunu konteineru iepirkšana var sadārdzināt kopējo pārvadājumu. “Pieaug kopējais apjoms, taču nav vienmērīgas plūsmas abos virzienos, un tas rada sarežģījumus, īpaši konteineru ātrākā apritē,” norāda Andersons. Rodas nepieciešamība ieguldīt jaunu konteineru iegādē, kas sadārdzinātu pārvadājumu maksu, un ne visi klienti ir gatavi maksāt lielāku cenu par īsāku piegādes laiku, tāpēc nepieciešama ciešāka sadarbība ar partneriem, viņš piebilda.

Diskusijas dalībnieki bija vienisprātis, ka ir jāattīsta kopējā sadarbība un jāsekmē jaunu kopprojektu tapšana, lai veiksmīgāk piesaistītu konteinerkravas dzelzceļa pārvadājumos.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.