“Dirty Deal Teatro” rādīs nepareizas dzīves skolu 0

17. aprīlī teātrī “Dirty Deal Teatro” notiks jaunās režisores Paulas Prozorovičas izrādes “Nepareizas dzīves skola” pirmizrāde, kuras pamatā ir rakstnieces Mairas Dobeles stāsti par bērniem, kas kļūst par pusaudžiem. Tieši viņiem – pusaudžiem – pamatskolēniem tad arī veidota jaunā izrāde.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

Izrādes radošo komandu veido divdesmitgadnieki, kam izrādes varoņu pro-blēmas jau pārdzīvotas, bet nav vēl pārāk tālā pagātnē. “Gan grāmata, gan mūsu gadījumā teātris pirmkārt, nav kundzīšu vai pieaugušu cilvēku skatījums uz lietām, kas notiek ar pusaudžiem, mēs tās risinām no diezgan tuvu stāvošu cilvēku, mūsu pašu, redzes punkta,” uzskata jaunā režisore Paula Prozoroviča.

Viņa pašlaik studē Latvijas Kultūras akadēmijas dramatiskā teātra režijas 3. kursā Mihaila Gruzdova un Indras Rogas vadībā. Līdz šim ārpus akadēmijas iestudēta Gunāra Priedes “Centrifūga”, kā arī Antona Čehova viencēliens “Lācis” Zirgu pastā. Dramaturga Jāņa Baloža rokrakstu skatītāji jau iepazinuši izrādēs “Visi mani prezidenti” (“Dirty Deal Teatro”), un nule Dailes teātrī Mihaila Gruzdova iestudētajā izrādē “12. diena”, kur viņš ir viens no četru stāstu autoriem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Izrādes veidotāji izmantojuši astoņus no deviņiem grāmatas stāstiem, atklāj režisore. “Sākotnēji kopā ar scenogrāfu Artūru Arni radās ideja par skaņu iesaistīšanu izrādē un Mairas Dobeles stāstu krājums ļauj īstenot mūsu idejas un vēlmes par skaņu partitūru – nekas nenotiek klusumā, visas skaņas ir no dabiskas vides, līdzīgi kā kino estētikā. Turklāt sapratām, ka stāsts iesaista, ievelk.”

Pirms četriem gadiem grāmata pusaudžiem “Nepareizās dzīves skola” kļuva par jaunās rakstnieces Mairas Dobeles debiju rakstniecības žanrā, kā arī par aizraujošu lasāmvielu ne tikai tīņiem. Tajā autore deviņos stāstos vēsta par pusaugu meitenes Mētras mazo ikdienas katastrofu pārpilno dzīvi. Tajā liela nozīme ir attiecībām ar māti, un tās jāveido situācijā, kad zaudēts tēvs, nozīme arī draudzībai un nepieciešamībai apliecināt sevi pusaudžu vidē, pusaudzīgajam kritiskumam pret apkārtējiem, savas seksualitātes atklāšanai un pirmo jūtu vētrām.

“Nepareizā dzīves skola” “DDT” vēstīs par 7. klases skolnieci Mētru (Ieva Aniņa), kas mīt laukos. Kaimiņos viņai dzīvo Gints (Artūrs Putniņš), viņam ir piecpadsmit. Gints it kā ir darījis “to” ar meiteni no Grobiņas, taču uz sava mopēda viņš turpina vizināt Mētru. Vēl Mētrai skolā ir simpātija S, un pēc diskotēkas viņš varētu viņu noskūpstīt, ja vien viņš atnāks, ja vien pamanīs, ja vien uzlūgs.

 

“Lietas, kas šeit notiek pusaudžu dzīvē, notiek skaisti, ar patīkamu noskaņu. Te nav stāsti par atkarībām, nežēlību, kā tas nereti redzams, piemēram, krievu filmās par pusaudžiem. Tīņa gadi ir ļoti svarīgs periods cilvēka dzīvē – tad notiek ļoti daudzas pirmās lietas, kas ir tikpat svarīgas kā vēlākie pieaugušās dzīves notikumi – bērnu dzimšana, darbs, pat ja pieaugušie to vairs tā neuztver.”

 

“Teātri veidot gribu skatītājam tik ļoti saprotamu, ka redzētais ienāk viņā pašā kā realitāte. Lai pārdzīvojums kļūtu pavisam īsts, tam nav nepieciešami maksimāli mākslinieciskie līdzekļi, bet pavisam vienkāršas lietas, kas raisa asociācijas,” spriež P. Prozoroviča. “Šobrīd Latvijas teātros ir dažas izrādes, kas man patikušas, no tām ņemu to, kas mani baro. Starp pēdējā laika labākajām ir Alvja Hermaņa “Oņegins. Komentāri”, ļoti uzrunājošs un saistošs.

Reklāma
Reklāma

Mūsu izrādē gribētos, lai skatītājs uztver domu, ka pusaudža vecuma spurainās lietas ir labas, vēl vairāk – ka, iespējams, labāk rīkoties tā, kā saka sirds, nevis kā labāk šķiet skolotājam, pieaugušajiem. Tāda jau ir šī nepareizās dzīves skola. Klusībā ceram, ka uz izrādi skolotāji varētu atnākt kopā ar saviem pusaudžiem.”

 

Uzziņa

Režisore: Paula Prozoroviča

Dramaturgs: Jānis Balodis

Spēlē: Ieva Aniņa un Artūrs Putniņš

Scenogrāfs: Artūrs Arnis

Ilustrācijas: Anita Melece

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.