Publicitātes foto

Digitālā mārketinga speciālista loma automatizācijas laikmetā 0

Par automatizāciju nu jau diskutē daudzu industriju sakarā. Te pārdevējiem nebūs darba, jo visu paveiks pašapkalpošanās sistēmas, te ražošanā strauji samazināsies pieprasījums pēc darbiniekiem, jo mākslīgais intelekts pārņem darbus, te lauksaimniecībā visu paveic automatizētā tehnika. Tā var runāt par daudzām ekonomikas industrijām, bet šodien nedaudz sīkāk par digitālo procesu automatizācijām.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Kā automatizēto procesu ienākšana ietekmē resursu pārdali tiem uzņēmumiem, kam svarīgi atrasties digitālā vidē un kuri izmanto digitālā mārketinga aģentūras pakalpojumus. Vai tuvākā nākotnē vairāk varēs paveikt ar automatizētiem rīkiem un mazāk algot darbiniekus?

Digitālā infrastruktūra

Ja vērtējam pamatus – uzņēmuma digitālo infrastruktūru, tad jāatzīst, ka tieši šajā jomā automatizācijas loma vēl nav tik liela, lai varētu droši paļauties uz automātiskiem risinājumiem. Uzņēmuma mājaslapu var izveidot ar platformu palīdzību, kurās ir gatavi risinājumi. Ja ir vēlme ietaupīt, noteikti tā ir apdomas vērta izvēle. Platformas būtiski atvieglo mājaslapu izveides procesu un sava uzņēmuma vizītkarti internetā vai pilnībā funkcionējošu e-komercijas risinājumu var izveidot ar salīdzinoši mazākām zināšanām un prasmēm. Piemēram, mūsu pašu Mozello piedāvā izveidot vienkāršas mājaslapas vai globāli atpazīstamajā Shopify platformā ar nelielām zināšanām var izveidot funkcionējošu e-veikalu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tas, kas šobrīd ir daudz vairāk automatizēts nekā iepriekš – dažādu papildus risinājumu ieviešana un integrēšana mājaslapās. Jau minētā Shopify vai WordPress mājaslapās maksājumu sistēmas vai jebkādas citas iespējas var salīdzinoši viegli integrēt ar izstrādātāju izveidoto spraudņu palīdzību. Protams, pieredzējušie izstrādātāji par šādu pieeju tikai var saķert galvu, jo bez zināšanām ar dažādu spraudņu palīdzību var viegli padarīt mājaslapu nelietojumu, pārāk lēnu un nedrošu. Profesionālāka pieeja ir neizmantot spraudņus, kur to var nedarīt, lai nepadarītu mājaslapu pārāk sarežģītu, bet gan programmēt visu nepieciešamo. Tieši to pašu izstrādātāji teiks par mājaslapas izveides procesu kopumā.

Komunikācija ar klientiem

Ja runājam par satura radīšanu, arvien biežāk tiek izvērtētas alternatīvas satura radīšanai, sevišķi teksta satura izveidei. Pārādās arvien vairāk mākslīgā intelekta risinājumi, kas ir pietiekami kvalitatīvi, lai tos izmantotu teksta satura radīšanai. Tomēr vidējam uzņēmumam paši labākie risinājumi vēl nav pieejami to dārdzības un potenciālās atdeves dēļ (lētāk ir samaksāt satura speciālistam). Vēl nopietna barjera ir valoda – ja angļu valodā mēs jau varam radīt salīdzinoši kvalitatīvu teksta saturu, tad, piemēram, latviešu valodā mēs to šobrīd nespēsim.

Runājot par cita veida saturu – video, audio, grafisko, tad te automatizētie risinājumi vēl ir diezgan patālu no tāda līmeņa, lai radītu kvalitatīvu rezultātu un šāda satura veidotāji vēl var atviegloti nopūsties – zaudēt darbu pārredzamā nākotnē nenāksies. Protams, ir digitālie risinājumi, kur uzņēmums var izveidot sev, piemēram, zīmola identitāti, nepiesaistot dizaineri, bet tie ir ļoti standartizēti risinājumi.

Tajā pašā laikā strauji attīstās čatu automatizācija – tā saucamie čatboti kļūst arvien kvalitatīvāki un spēj novest sarunu ar klientu līdz vēlamajam iznākumam. Tas var būt gan produkta pārdošana, gan konsultācija, gan vienkārši atbildes uz interesējošiem jautājumiem. Protams, uzņēmumam ir jāiegulda resursi čatbotu sākotnējā sagatavošanā, un šie resursi dažreiz ir ļoti lieli, sevišķi lieliem uzņēmumiem, tajā pašā laikā ietaupās līdzekļi ilgtermiņā, uz ikdienas komunikāciju ar klientiem. Sevišķi izdevīgi tas ir tad, ja uzņēmums apzinās, ka ikdienas komunikācija atkārtojas un visbiežāk ir par vieniem un tiem pašiem jautājumiem un tajā pašā laikā tā ir ļoti svarīga biznesa procesu nodrošināšanai.

Publicitātes foto

Līdzīgi ar e-pasta mārketinga komunikāciju, kas sastāv no divām daļām – radošā (satura izveide) un tehniskā (e-pastu izsūtīšana). Ja pie radošās jāstrādā satura speciālistam, tad izsūtīšanas gadījumā automatizācija ir sasniegusi augstu līmeni. E-pasta mārketinga servisi spēj piedāvāt pakalpojumus, kur e-pasti tiek izsūtīti ne tikai plānveidā, konkrētā laikā un segmentētām auditorijām, bet arī balstoties uz dažādiem notikumiem. Te var minēt gan pamestā groza atgādinājumus, apsveikuma e-pastus dzimšanas, vārda dienās un tamlīdzīgi.

Reklāma internetā

Reklāmu platformu attīstība automatizācijas virzienā noteikti ir viena no visstraujākām – Google reklāmas jeb Google Ads jau sen darbina Google algoritms, kas laika gaitā, pateicoties milzīgam datu apjomam, spējis attīstīties tik ļoti, ka nu jau visvienkāršākā tipa kampaņām nav vairs nepieciešama speciālista iesaiste. Atliek ievadīt produkta informāciju, saites uz produktu, attēlus, galvenos atslēgvārdus un Google algoritms pats izveido kampaņu un ar lielisku atdevi spēj strādāt jebkurā ģeogrāfiskā lokācijā.

Reklāma
Reklāma

Tieši tas pats notiek ar sociālo tīklu Facebook, Instagram reklāmām, to algoritms ir tik ļoti attīstījies, ka spēj vadīt reklāmas kampaņas ar augstu atdevi. Protams, ir nepieciešama speciālistu iesaiste kvalitatīvas reklāmas kampaņas iestatīšanā un visu iespēju izmantošanā, bet arī profesionālo reklāmas kampaņu vadībā speciālista darbs pēdējā laikā tiek ļoti atvieglots.

Publicitātes foto

Speciālistu loma

Jautāsiet, kāda tad ir un tuvākā nākotnē būs digitālo speciālistu loma? Arvien lielāka nozīme ir speciālistu stratēģiskām prasmēm – spējai izplānot nepieciešamo rīku, dažādu iespēju visefektīvāko kombināciju. Spēja pārzināt visu digitālo rīku iespējas un piemērotību konkrētām biznesa vajadzībām. Šobrīd ir izveidoti tik daudz dažādi rīki, platformas un iespējas, ka jāspēj atšķirt konkrētam biznesa mērķim nepieciešamais.

Otrkārt, protams, rīku, kampaņu sagatavošana, iestatīšana. Lai arī kāds nebūtu automatizācijas rīks, jebkuram no tiem ir nepieciešami sagatavošanās darbi un spēja pārzināt to darbību, tāpēc speciālistu iesaiste ir vitāli svarīga vismaz sākumposmā.

Secinājums – digitālie speciālisti un digitālās aģentūras joprojām ir un būs nepieciešami, bet ar iespēju vairāk fokusēties uz stratēģiskiem un taktiskiem uzdevumiem nevis ikdienas tehniskiem pienākumiem. Automatizācijas būtiski atvieglo un padara efektīvāku speciālistu darbu.

Rakstu sagatavoja MMN – digitālā mārketinga aģentūra, kas uzņēmumiem piedāvā kvalitatīvus Google Analytics, Google Ads un SEO optimizācijas pakalpojumus.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.