“Diemžēl ūdens starpība ir problēma,” atzīst RNP pārstāvis. Kā to atrisināt? 79
Kā “Rīgas namu pārvaldnieks” cīnās ar parādniekiem, ar tiem, kas nemaksā par dzīvokļiem? Un otrs jautājums – ūdens starpība. Ja ir trīs dienas, kad nodot ūdens skaitītāja rādījumus, ūdens starpība vienmēr parādās. Esam izgājuši visas institūcijas, nekā nevaram panākt to, lai par starpību nebūtu jāmaksā.
Šādus jautājumus TV24 raidījuma “Uz līnijas” skatītāja uzdeva SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) Komunikācijas nodaļas vadītājam Kristam Leiškalnam.
“Darbs ar parādiem ir precīzi reglamentēts. Pārvaldnieks šajā gadījumā strādā ar visiem parādniekiem. Sākumā vienmēr strādā pārvaldnieks, daļa parādu piedziņas tiek nodota ārpakalpojumam. Rezultātā ir tiesa, zvērināti tiesu izpildītāji.
Jāsaka, ka arī šajā jomā dzīvokļu īpašniekiem ir tiesības šo informāciju redzēt. Šobrīd informāciju par parādiem un statusiem, kurā stadijā atrodas parādu piedziņa, ir pieejami jau daļai e-pārvaldnieka lietotāju, šobrīd lietotāju loks tiek papildināts. Nākotnes mērķis ir tāds, lai visi klienti redzētu informāciju par parādu piedziņu. Reizi gadā uz apkures pieslēgšanas brīdi šī informācija tiek gatavota arī priekš “Rīgas Siltuma”,” uz pirmo skatītājas jautājumu atbild Leiškalns.
“Runājot par otru jautājumu, par ūdens starpību. Jā, diemžēl jāsaka, ka ūdens starpība ir problēma, un tā arī ir ietverta normatīvajā regulējumā, Ministru kabineta noteikumos 10.13. Bet labākais un optimālais risinājums, lai izbēgtu no ūdens starpības jautājuma ir ūdens skaitītāji ar attālinātu nolasīšanu.
Ēkas, kurās ir šāda veida skaitītāji ar šo problēmu faktiski nesaskarās. Bet šeit ir jāpieņem kopīgs lēmums un visā ēkā jāuzstāda skaitītāji ar distances nolasīšanu. Skaitītāji tiek nolasīti vienā reizē, vienā laikā, faktiski izslēdzot starpību, kas veidojas nododot ūdens rādījumus dažādos laika periodos,” skaidro RNP pārstāvis.
Vairāk skaties pievienotajā video!