Publicitātes foto

DFDS: Kravas pārvadājumu pieaugums līdzsvaro pasažieru plūsmas samazinājumu 1

2021. gada otrajā ceturksnī loģistikas uzņēmums DFDS turpina izaugsmi, pateicoties apjomu un peļņas pieaugumam kravu pārvadājumu un loģistikas jomā, salīdzinājumā ar 2020. gadu, EBITDA rādītājs audzis par 77%, sasniedzot 120,67 milj. EUR (897 milj. dāņu kronu). Periods iezīmē stabilitāti kopējā Eiropas kravu pārvadājumu tirgū, ko pirmajā ceturksnī ietekmēja Breksit. Kravu pārvadājumu tirgus pieaugums pārsniedz jaudu kravas automašīnu vadītāju un aprīkojuma trūkuma dēļ, kas atstās ietekmi uz trešo ceturksni.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Kravas pārvadājumos – stabilitāte un izaugsme

Kā liecina uzņēmuma 2. ceturkšņa pārskats, kopējais loģistikas apjoms palielinājās par 24,3% salīdzinājumā ar 2020. gadu. Ziemeļvalstu segmentā, kurā ietilpst arī Baltijas valstis, 2. ceturkšņa pārvadātās vienības pieauga par 18,2%.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Breksit un Covid-19 radīto izaicinājumu kombinācija loģistikas uzņēmumus ir pakļāvusi neaizsargātībai piegādes ķēdēs ne tikai Baltijas reģionā, bet arī visā pasaulē. Tā rezultātā daudzi kravu īpašnieki un pārvadātāji ir pārskatījuši savus loģistikas plānus un izvēlējušies dažādas ostas, pārvadājumu un transporta veidus, lai saglabātu piegādes ķēžu efektivitāti. Arī mums ir nācies pielāgoties, arvien biežāk piekabes un konteineri tiek nosūtīti ar prāmi bez autovadītājiem, kur galamērķī tos uzņem kravas automašīnas ar šoferi. DFDS ir viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas šādu iespēju piedāvā kā standartu, nevis izņēmumu. Šāda kārtība palīdzēja izvairīties no Breksit radītājām grūtībām un Covid-19 ceļošanas ierobežojumu radītājām sekām, kā arī nodrošināt piegādes bez liekas kavēšanās,” saka Džuļjeta Grekova, DFDS Latvija valdes locekle.

Pasažieru pārvadājumi pieaug lēnāk kā gaidīts

Pasažieru pārvadāšanas segments Eiropas tirgū pieaug lēnāk nekā gaidīts, stingro ceļošanas ierobežojumu dēļ. Turklāt šī brīža Covid-19 mutāciju izplatība dažādās valstīs, kā arī atšķirīgs vakcinācijas temps liek valstīm saglabāt ceļošanas ierobežojumus, būtiski kavējot iespēju prāmjiem uzņemt vairāk pasažieru. Lai gan EBITDA rādītājs arī pasažieru segmentā otrajā ceturksnī ir palielinājies, taču tas joprojām ir negatīvs.

Kravu pārvadājumi kopumā ir pārsnieguši prognozēto

2021. gada 2. ceturksnis iezīmē stabilitāti arī kopējā Eiropas kravu pārvadājumu tirgū, ko pirmajā ceturksnī ietekmēja Breksit. Tomēr pašreizējais kravu pārvadājumu tirgus pieaugums, īpaši Apvienotajā Karalistē, pārsniedz jaudu kravas automašīnu vadītāju un aprīkojuma trūkuma dēļ. Tas savukārt veicināja pārvadājumu izmaksu kāpumu un ilgāku piegādes laiku, līdz ar to – mazināja uzticību piegādes ķēdēm, kā arī kravu sastrēgumus vairākās ostās. Tiek prognozēts, ka šāda nelīdzsvarotība turpināsies arī šī gada trešajā ceturksnī.

Ar skatu uz ilgtermiņa nākotni

Šis ir pirmais ceturksnis, kad DFDS sniedz paplašinātu pārskatu un informē par progresu ESG (Vides, Sociālo un Pārvaldības) jomā. Uzņēmuma klimata rīcības plāns ietver gan īstermiņa darbības, lai samazinātu esošo aktivitāšu, galvenokārt prāmju un transporta aprīkojuma, radītās emisijas, gan ilgtermiņa darbības, lai sasniegtu mērķi – kļūt par nulles emisijas uzņēmumu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.