Publicitātes foto

Desmit interesanti fakti, ko, iespējams, nezināji par kalnu riteņbraukšanu 0

Kalnu riteņbraukšana ir iekarojusi milzu popularitāti visā pasaulē – vienam tas ir hobijs, citam – profesionāla nodarbe. Visiem, kas vēlas izbaudīt sportisku azartu, ir iespēja svētdien, 12.oktobrī, noslēgt Latvijas riteņbraukšanas sezonu “Jūrmalas MTB velomaratonā”! Taču kur radies un kā attīstījies šis sporta veids? “Jūrmalas MTB velomaratona” rīkotāji piedāvā ielūkoties faktos un vēstures lappusēs.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Lasīt citas ziņas

1)  Kalnu divritenis – izplatītākais vellapēds Latvijā

Kalnu divriteņi jeb mountinbaiki (MTB) veido lielāko daļu jeb 70% no visiem Latvijā pārdotajiem “veļļukiem”, liecina veikala “FANS” apkopotie dati. MTB tiek uzskatīts par vienu no drošākajiem no visiem divriteņu tipiem. Velosipēds aprīkots ar ātrumiem, lai varētu pārvietoties pa dažādu tipu ceļiem, taciņām un kalniem. Rāmja ģeometrijas, riepu un citu iemeslu dēļ kalnu divritenis uz asfalta gan ripos lēnāk nekā, piemēram, šosejas velosipēds.

CITI ŠOBRĪD LASA

2) Pirmais kalnu velosipēds dzimst Kalifornijā

MTB evolūcijas pirmsākumi meklējami pagājušā gadsimta 70.gadu sākumā, kad Ziemeļkalifornijas pilsētā Anselmo pirmo kalnu divriteni piemājas garāžā uzbūvē divi aizrautīgi velosipēdisti – Čārlijs Kellijs un Harijs Fišers. 1979.gadā jaunie vīrieši oficiāli pārdod pirmo savā ražotnē “MountainBikes” uzbūvēto kalnu velosipēdu – smagu tehnikas brīnumu, kam piemontēta krosa motocikla stūre un riepas. Šis laiks sakrīt ar brīdi, kad Amerikā velosports piedzīvo atdzimšanu.

3) Pirmie kalnu divriteņi maksā veselu bagātību

Lai gan pirmie kalnu divriteņi maksā vairāk nekā 1400 ASV dolāru (aptuveni 1100 eiro), īstus riteņbraukšanas fanus cena nebiedē. Pārdošana iet “uz urrā”, bet pašu velosipēdu konstrukcija arvien tiek pilnveidota.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.