Degvielas cenas tuvojas lata robežai
 0

Degvielas tirgotāji – “Latvija Statoil” un “Neste Latvija” – vakar par vienu santīmu litrā palielināja dīzeļdegvielas un 95. markas benzīna cenas Rīgā. Tādējādi degvielas cena Latvijā ir sasniegusi jaunu rekordu un pietuvojusies viena lata atzīmei.


Reklāma
Reklāma

 

“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Lasīt citas ziņas

Pēc cenas palielinājuma 95. markas benzīns “Latvija Statoil” pilna servisa degvielas uzpildes stacijās maksā 99,9 santīmus litrā, bet dīzeļdegvielas cena pēc paaugstināšanas ir 98,9 santīmi litrā. Savukārt “Neste Latvija” automātiskajās degvielas uzpildes stacijās 95. markas benzīns pēc cenu palielināšanas maksā 98,7 santīmus litrā, bet dīzeļdegviela nopērkama par 97,7 santīmiem litrā.

“Latvija Statoil” degvielas kategorijas vadītājs Kaspars Skrābāns paskaidroja, ka galvenie notikumi, kas ietekmēja degvielas cenu, bija Grieķijas finansiālās un ekonomiskās situācijas risināšana, saspīlējums Persijas līcī pēc Irānas paziņojuma par naftas piegāžu pārtraukšanu sešām Eiropas valstīm, pozitīvie ASV makroekonomiskie dati, kā arī netipiski aukstais laiks, kas Eiropu sasniedza pirms vairākām nedēļām.

CITI ŠOBRĪD LASA

Irānas Naftas ministrija svētdien paziņoja, ka pārtraukusi naftas piegādes Francijai un Lielbritānijai, atbildot uz ES noteikto Irānas naftas eksporta embargo, kas vēl nav stājies spēkā: “Naftas pārdošana Lielbritānijas un Francijas kompānijām ir pārtraukta. Mēs esam spēruši soļus, lai piegādātu mūsu naftu citām valstīm Lielbritānijas un Francijas kompāniju vietā,” pavēstīja Naftas ministrijas preses sekretārs Ali Reza Nikzads Rahbars.

Francija pērn pirka no Irānas tikai 3% tai nepieciešamās naftas – 58 tūkstošus barelu dienā, savukārt par Lielbritāniju tiek uzskatīts, ka tā vairs vispār neimportē Irānas naftu. Šis Irānas lēmums tomēr uzskatāms par brīdinājumu citām ES valstīm, kas patērē Irānas naftu lielākos daudzumos, tostarp Itālijai, Spānijai un Grieķijai.

“Irānas naftas īpatsvars ES importā ir 5%, ieskaitot problemātiskās valstis – Grieķiju, Spāniju, Itāliju –, kur Irānas nafta veido 10 – 30% no valsts vajadzības. ES atbalsta ASV un nesen pasludināja, ka ES valstis pārstās importēt Irānas naftu, sākot ar 1. jūliju, un līdz šim brīdim vajag atrast citus piegādātājus. ES naftas patēriņš veido 20% no Irānas naftas eksporta, līdz ar to tas būs ievērojams spiediens Irānas valdībai,” paskaidroja “Finasta Asset Management” analītiķis Romāns Tjurins.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.