Visticamāk, dabas gāze 0
Ekonomikas ministrija pieļauj, ka plašāka biodegvielas un biogāzes izmantošana sabiedriskajā transportā ir iespējama, tomēr tā nav veikusi aprēķinus ekonomisko vai vides aizsardzības ieguvumu novērtēšanai no fosilās degvielas un biodegvielu maisījumiem.
Informatīvajā ziņojumā “Latvijas Enerģētikas ilgtermiņa stratēģija 2030 – konkurētspējīga enerģētika sabiedrībai” kā viens no nosacījumiem atjaunojamo energoresursu īpatsvara palielināšanai Latvijas energobilancē ir nosaukta atjaunojamo energoresursu izmantošanas veicināšana publiskajā transportā. Arī Rīgas pilsētas ilgtspējīgas enerģētikas rīcības plāns viedai pilsētai 2014. – 2020. gadam paredz bezizmešu transporta attīstības veicināšanu Rīgas pilsētā. Stratēģijās bioresursi ir paredzēti, bet reāli tie netiek ieviesti.
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas izpilddirektors Ivo Ošenieks teic, ka patlaban Latvijā vien Jūrmalas pasažieru pārvadātājs Jūrmalas autobusu parks par degvielu izmanto dabas gāzi, turklāt ne visiem autobusiem. “Autobusi rada vien nelielu daļu no piesārņojuma pilsētās. Iespējams, nākotnē Latvijā vairāk uzmanības pievērsīsim dabas gāzei, to varētu izmantot arī sašķidrinātā veidā. Par elektrobusiem varam nedomāt, tiem ir vajadzīgas valsts un pašvaldību dotācijas. Savukārt biodīzeļdegvielas ražošanā izmanto fosilo degvielu, kas izmešus nesamazina. Jādomā par pasažieru pārsēdināšanu no vieglajām automašīnām uz sabiedrisko transportu, “Eiro 6″ dzinēju plašāku lietojumu un filtru izmantošanu vecajiem autobusiem,” iespējamās nākotnes izmaiņas nozarē iezīmē I. Ošenieks.
Ko iecerēts darīt Rīgā, pilsētā ar vislielāko autobusu parku? “Rīgas satiksmes” preses sekretārs Viktors Zaķis skaidroja, ka notiek izpēte par hibrīdtehnoloģiju izmantošanu. Biogāzes izmantošanai esot vajadzīgs papildu finansējums.
Šeit gan jāpiebilst, ka “Rīgas satiksme” nākamajos piecos gados ik gadu saņems jaunus 35 autobusus un 25 trolejbusus. Autobusi nav paredzēti darbināšanai, piemēram, ar biogāzi.