Daugavpils dome izsaka solījumus “Latvijas Dzelzceļa” atlaistajiem 0
Daugavpils domē plānots izveidot darba grupu, lai meklētu iespējas atlaistajiem VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) darbiniekiem nodrošināt darba vietas pašvaldības uzņēmumos, šodien preses konferencē paziņoja pilsētas mērs Andrejs Elksniņš (S).
Viņš klāstīja, ka LDz ir lielākais pilsētas darba devējs, un tajā strādā aptuveni 1900 pilsētnieku. Tāpēc dome neesot tiesīga nereaģēt uz LDz plāniem par darba vietu samazināšanu.
Pilsētas vadība ar uzņēmuma vadību un arodbiedrību ir pārrunājusi sociālajās garantijas atlaižamajiem darbiniekiem, un koncerna vadība domei esot apgalvojusi, ka Daugavpili štatu samazināšana skars mazāk nekā Rīgu.
Turklāt pilsētā plānots atstāt lokomotīvju remonta depo, slēdzot šādu galvaspilsētā, un turpmāk visas lokomotīves tiks remontēta Daugavpilī, nodrošinot arī darba vietas.
Domē plānots izveidot darba grupu, kurā būs arī LDz, arodbiedrības, Nodarbinātības valsts aģentūras un pašvaldības kapitālsabiedrību pārstāvji, lai meklētu iespējas atlaistajiem nodrošināt darba vietas pašvaldības uzņēmumos. Pēc Elksniņa teiktā, vakances uzņēmumos ir.
“Mūsu mērķis ir atrisināt valstiska līmeņa problēmas ar tiem resursiem, kas pieejami mums,” pauda pilsētas mērs, LDz plānus saucot par traģēdiju gan pilsētai, gan reģionam kopumā.
Viņš arī kritizēja Satiksmes ministrijas darbu, kas esot līdzīgs opozīcijas rīcībai parlamentā, un vērsts uz sagraušanu, nevis jauna radīšanu, tranzīta attīstību un attiecību uzlabošanu ar kaimiņvalstīm.
Jau vēstīts, ka LDz šogad plāno atlaist maksimums 1500 darbinieku, kas veido apmēram 24% no kopējā kompānijas darbinieku skaita. Darbinieku skaita samazināšanu plānots īstenot vairākos posmos, sākot ar kompānijas administrācijā strādājošo darbinieku skaita optimizāciju.
LDZ šogad 1.janvārī strādāja 6265 darbinieki, savukārt visa koncerna darbinieku skaits šā gada sākumā sasniedza 9950 cilvēku.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums.
Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības – “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, “LDZ Cargo”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums “LDZ loģistika”