Daudzdzīvokļu namu iekšpagalmu zemju īpašniekus sagaida paprāvi naudas izdevumi 55
Rīgas dome iecerējusi daudzdzīvokļu namu publisko iekšpagalmu zemju īpašniekus piespiest novērst bedres braucamajā daļā, un tas var nozīmēt, ka arī katram no piekrītošajiem dzīvokļiem var nākties segt dārgus asfaltēšanas darbus, – vēsta kanāla 360TV jaunais raidījums “360TV ZIŅneši”.
Pēc tam, kad Rīgas vicemēram Vilnim Ķirsim (Jaunā Vienotība) raidījuma žurnālisti lūdza komentēt situāciju, ka daļēji sabrukušo iekšpagalmu dēļ Neatliekamās medicīniskās palīdzības (NMPD) brigādes auto spiesti samazināt braukšanas ātrumu līdz pat 4 kilometriem stundā, un tas rada riskus cilvēku dzīvību glābšanai, Ķirsis atbildēja, ka vairums publisko iekšpagalmu pieder privātīpašniekiem. Pašvaldībai nav juridisku tiesību ieguldīt sabiedrības līdzekļus privātīpašumu uzlabošanā.
Raidījumam izdevās uzzināt, ka Rīgas mēra Mārtiņa Staķa birojā apsver piespiedu mehānismu: “Pašvaldība pašlaik analizē un strādā, lai sagatavotu juridisku risinājumu, kas dotu tiesības pašvaldībai nodrošināt publiskā lietošanā esošu, bet privātpersonām piederošu iekšpagalmu ietvju un ceļu segumu tādā līmenī, lai tas neradītu draudus iedzīvotāju drošībai un veselībai. Vienlaikus pašvaldība atgādina, ka rūpes par īpašumu, tajā skaitā daudzdzīvokļu namu iekšpagalmiem, pirmkārt un galvenokārt ir tieši to īpašnieku atbildība.”
Lai arī vēl konkrēta lēmuma vēl nav, Ķirsis pieļāva šādu secību – šos bedrainos un ārkārtīgi sliktā tehniskā stāvoklī esošos privātīpašniekiem piederošos iekšpagalmu Rīgas dome vispirms par saviem līdzekļiem saremontēs vai pat pilnībā noasfaltēs, un tad šo izdevumu summu piedzīs no zemju īpašniekiem. Var gadīties, ka šī summa tiks sadalīta arī uz katru dzīvokli.
NMPD brigādēm darbu Rīgā apgrūtina arī daudzviet notiekošie ielu remonti. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc glābēju reaģēšanas spēja esot samazinājusies. Proti, ja līdz šim izsaukuma vietā ieradās vidēji 9 minūšu laikā, tagad tās ir 12 minūtes. Taču, kad jāglābj cilvēku dzīvības, katrai minūtei ir nozīme.
Tāpat raidījumā akcentēta absurdā situācija, ka pacientiem pirms transportēšanas ar NMPD auto mēdz dot pretsāpju līdzekļus bedraino ielu dēļ. Sitieni no iebraukšanas bedrēs esot tik lieli, ka, lai jau tā cietis pacients bedru dēļ nejustu papildu diskomfortu un vēl lielākas sāpes, viņiem piedāvā pretsāpju medikamentus.