5. Tas ietekmē sekmes skolā un augstskolā 0
Pētījumā „Multitāskings klasē” atklāts, ka studenti, kuri, klausoties lekcijas, paralēli pievērsās arī datorā vai viedtālrunī atrodamajai informācijai un arī viņu blakussēdētāji, ieguva zemākus vērtējumus eksāmenā nekā tie, kuri sēdēja atsevišķi un klausījās pasniedzēja teiktajā.
6. Tādēļ paaugstinās negadījumu skaits
2016. gada pētījumā apstiprinājās – sievietes, kuras bieži ir nodarbinātas ar vairākām uzdevumiem vienlaikus, biežāk piedzīvo kritienus un kaulu lūzumus.
7. Tas ietekmē attiecības
Zinātnieki apgalvo, ka tieši viedtālrunis ir viena no galvenajām ierīcēm, kas ievieš multitāskingu cilvēku ikdienā, tādējādi radot nesaskaņas savstarpējās attiecībās. Šai problēmai zinātnieki radījuši pat jaunu terminu – tehno-iejaukšanās (technoference).
8. Tas spēj izraisīt hronisku stresu
Pētījumā, kurā piedalījās grupa koledžas studentu, atklājās – jo vairāk studenti nodevās vairākiem uzdevumiem vienlaikus, paralēli darbojoties ar datoru, jo lielāku stresu un satraukumu viņi izjuta. Pētījuma laikā studentiem bija jāaptver liels daudzums informācijas gan viņu datoros, gan viedtālruņos, sniedzot atbildes uz saņemtajām ziņām, tādējādi apstiprinoties apgalvojumam – pastāvīgs multitāskings izraisa hronisku stresu.
9. Tas paaugstina iespēju saslimt ar depresiju
Pētnieki pārbaudīja saikni starp multitāskingu, mediju izmantošanu un emocionālo veselību, atklājot, jo vairāk pētījuma dalībnieki bija aizņemti ar vairākām nodarbēm vienlaikus, jo biežāk viņu uzvedībā bija novērojami depresijas simptomi un bailes no sabiedrības.
10. Tas samazina produktivitāti
Pētījumi pierāda, neskatoties uz to, ka daudziem no mums šķiet – mēs varam darīt vairākus darbus vienlaikus un tas nenodara ļaunumu veselībai un darba spējām, tomēr, apvienojot vairākus darbus vienlaikus, mēs strādājam mazāk produktīvi un efektīvi.
Avots: psychologytoday.com