Kāpēc mācīties rakstīt ar roku joprojām ir svarīgi 11
Šeit ir svarīgi ņemt vērā neirozinātnes, tās var palīdzēt pedagogiem izvēlēties, kādus rīkus izmantot dažādos bērna attīstības posmos. Un neirozinātnieki ir pierādījuši, ka mācīšanās un atmiņas veidošanās fiziski pārveido smadzenes.
Smadzenes ir “elastīgas” — tās aug un veido savienojumus starp neironiem, kad mēs veidojam atmiņas, mācāmies un aizmirstam. Tas attiecas uz visiem vecumiem, taču bērnībā smadzenes ir īpaši plastiskas. Smadzeņu plastiskums lielā mērā ir atkarīgs no mūsu pieredzes un vides.
Pētījumi ir parādījuši, ka, jo bagātāka ir mūsu mācību vide bērnībā, jo vairāk “lietu” mēs apgūstam, taču mēs arī mainām veidu, kā mūsu smadzenes visu atlikušo dzīvi apgūst jaunas lietas.
Labākais piemērs šeit ir valodu apguve. Bērni, salīdzinot ar pieaugušajiem, ļoti viegli apgūst otro valodu, jo viņu smadzenes ir plastiskākas. Turklāt pieaugušie, kas bērnībā apguvuši divas valodas, var iemācīties trešo valodu daudz ātrāk nekā pieaugušie, kuri bērnībā apguvuši tikai vienu valodu — viņu smadzenes ir apmācītas valodu apguvei.
Spektra otrā galā maņu atņemšana bērnībā neatgriezeniski maina smadzenes uz sliktāko pusi.
Bērniem, kuriem ir liegta dažāda pieredze, piemēram, mazāk pieskārienu un mijiedarbības ar pieaugušajiem, mazāk skatu un skaņu un maza piekļuve mācību materiāliem, var attīstīties mazākas smadzenes.