Datori vai grāmatas? Modernās tehnoloģijas – tas ir labi, bet kam tagad sāk pieslieties zinātnieki? 11
Tehnoloģijām attīstoties, diskusijas par to, vai grāmatas, vai datori ir labāki mācību līdzekļi, tikai pastiprināsies. Tomēr patiesā problēma nav izglītība, bet gan nabadzība un izglītības pieejamība. Sengrieķu filozofs Sokrats reiz teicis, ka lietu pierakstīšana liks cilvēkiem aizmirst. Tagad, tūkstošiem gadu vēlāk, mēs šajā situācijā, ka varam apspriest Sokrata teikto tieši tāpēc, ka tas ir bijis pierakstīta, par šo tēmu spriež izdevums Deutsche Welle.
Daži uzskata, ka vislabākais ir rakstītais vārds – grāmatas un ka datori negatīvi ietekmē mācīšanos, gandrīz to pašu iemeslu dēļ, kuru dēļ Sokrāts bija pret lietu pierakstīšanu: aizmāršība, bet atmiņa ir mācīšanās stūrakmens. Tāpēc var rasties jautājums: kas cilvēkiem ir pret jaunajām tehnoloģijām?
Tā kā arvien vairāk skolu pasaulē pāriet no drukātām grāmatām uz digitālajām grāmatām un citiem materiāliem, pētnieki sākuši pētīt ietekmi uz bērnu mācīšanos.
Joma ir jauna un pierādījumi ir dažādi — nav zinātniskas vienprātības par to, vai grāmatas, vai digitālās ierīces ir labākas bērniem.
Piemēram, kā Hondurasas pamatskolā veiktajā pētījumā atklājās, ka klēpjdatoru aizstāšana ar mācību grāmatām galu galā neietekmēja skolēnu mācīšanos — tas nebija ne pozitīvi, ne negatīvi.