Dati par Latvijas MVU preču pārdošanu internetā atklāj bažīgu ainu 0
“SEB bankas” veiktā aptauja liecina, ka Latvijā tikai 20% maza un vidēja lieluma uzņēmumi (MVU) savas preces vai pakalpojumus klientiem piedāvā iegādāties tiešsaistē.
Savukārt Lietuvā elektroniskos kanālus pārdošanai izmanto 22%, bet Igaunijā 25% uzņēmumu.
Lietuvā savas preces vai pakalpojumus tiešsaistē drīzumā piedāvās 17%, bet Igaunijā – 21% maza un vidēja lieluma uzņēmumu.
“SEB bankas” valdes loceklis Arnis Škapars norāda, ka vairāk nekā divas trešdaļas jeb 67% maza un vidēja lieluma uzņēmumu Latvijā neizmanto interneta iespējas savu preču vai pakalpojumu pārdošanai.
Tādēļ, pēc viņa teiktā, ja uzņēmums savus pakalpojumus nepiedāvā internetā, tas pats ierobežo savu klientu skaitu gan vietējā tirgū, gan eksportā, jo ārzemju klientiem elektroniskie kanāli visbiežāk ir vienīgā iespēja iegādāties Latvijas uzņēmumu ražojumus, uzsver A. Škapars.
Vienlaikus aptaujas rezultāti liecina, ka Latvijas MVU izpratne par digitalizācijas nozīmi pieaug. 45% MVU Latvijā ir atbildējuši, ka ar digitalizāciju saistītās aktivitātes to šī gada plānos ieņem svarīgu lomu.
Baltijas biznesa pārskats ir “SEB bankas” veidota mazā un vidējā uzņēmumu aptaujas apkopojums, kas sniedz Baltijas uzņēmumu redzējumu par piecām jomām: apgrozījuma pieaugumu, nodarbinātību, eksportu, inovācijām un investīcijām.
Baltijas biznesa pārskatā par 2019. gadu apkopotas 4200 Baltijas valstu mazo un vidējo uzņēmumu atbildes, tostarp gandrīz 1200 Latvijas uzņēmumu viedokļi. Aptauja veikta 2018. gada decembrī.