Darvas pilieni moderno auto medus mucā 0
“Latvijas Gada auto” šā gada testi tikko sākušies. Tempā sākušies. Tikai pusstunda katram auto. Pilnam vērtējumam laiciņš nepietiekams. Un tāds jau arī nav uzdevums. Balsojums būs tikai rudenī. Tādēļ šodien no manas puses tikai divas replikas.
Tā pirmā – par “medus mucu”. Visu pretendentu – arī mazāko, arī lētāko – tehniskais līmenis ir ļoti augsts. Ātrums, kādu bedrainajā un līkumotajā testa trasē spēj (drošas rokas vadīts) stabili, komfortabli un viegli sasniegt, piemēram, “Renault Clio”, tālu pārsniedz Latvijas lojālos limitus un mūsu ikdienas vajadzības. Komforta līmenis lielākajos no šeit visplašāk pārstāvētās krosoveru grupas (“Honda CR-V”, “Hyundai Santa Fe”) jau sasniedz “premium” atzīmi un vedina uz ķecerīgo domu – kāpēc tādi vēl trīsreiz dārgāki “Porsche Cayenne” un “BMW X6” vispār vajadzīgi? Augsts kopējais līmenis. Un likumsakarīga vērtēšanas kritēriju pāreja šķietamu sīkumu jomā. Un te vairs tik rožaini viss nerādās.
Viena izplatīta kaite (konkrētus auto nenosaukšu, lai balsojuma šūpoles priekšlaikus nekustinātu) – manuprāt, pārāk grezni salona priekšējie paneļi. Auto nav mēbele, nav mājas koncertzāle, nav “Smart TV”. Tā pirmā un pamata funkcija ir nodrošināt vadītāja iespēju labi, bez liekiem kairinātājiem (arī perifērās redzes zonā) pārskatīt ceļu.
Un tādēļ galīgi nevietā man šķiet melna “klavierlaka” un hroms (viltots, protams) salona visredzamākās zonas apdarē. Desmiti spožu podziņu, mirdzoši rāmīši ap ventilācijas atverēm ir uzmācīga ārišķība nevietā. Piedevām – cenzdamies radīt kaut ko vēl “smukāku (vai “krutāku”), daudzu firmu interjeru dizaineri ir aizmirsuši elementāro – ideālā variantā panelis un tā elementi nedrīkstētu atspīdēt vējstiklā. Ja tas notiek, bojāts tiek ne tikai komforts, bet arī brauciena drošība. Vienā no pretendentiem skaļruņu un ventilācijas restes, “skaistā” dekoratīvā rieva, saulītei spīdot augstu debesīs, atspulgo divās trešdaļās vējstikla ar tādu jaudu, ka šo auto es personīgi nekad par savējo neizvēlētos (kaut brauc tas izcili labi). Neizvēlētos, jo šī vaina nav paša spēkiem labojama. To varēja konstruktori, paneļa formu, apdari rūpīgāk izvēloties. Bet gribēja “pazīmēties”, un medus ir sabojāts…
Lai gan – arī komforta sīkumu jomā daži visu konkurentu soļi ir tīkami. Piemēram – vairs gandrīz neiespējami atrast auto, kam nebūtu šāda vai tāda lādīte brillēm (vienu zinu, bet tas konkursā nepiedalās – “Porsche Cayenne”…).
{source}
<iframe width=”250″ height=”300″ frameborder=”0″ src=”http://la.lv/widgetfiles/iauto.lv/widget.html”></iframe>
{/source}