Bērni un krīze iedvesmo 2
Agrāk, kad ģimenē bija tikai viena atvase, Inga strādāja bankā, bet tad piedzimušas dvīnītes un piedevām sākusies bēdīgi slavenā krīze. Viņa atceras, ka uztraukusies par turpmāko, jo nav zinājusi, vai darbu varēs apvienot ar bērnu audzināšanu.
Dzīvojot pēc principa, ka jādara tas, kas patīk, Inga izveidojusi uzņēmumu “Rožu lāde”. Pati darinājusi un citur meklējusi dažādus priekšmetus ar rozēm un braukājusi pa tirdziņiem. Peļņa bijusi minimāla, taču iegūta laba skola. “Rožu lāde” tagad nolikta malā, jo to izkonkurējušas mežrozītes, bet produkcijas oriģinālo iepakojumu gatavošanā noder rožu laika iemaņas.
Mājražošana ir laba ideja
Patlaban Inga darbojas kā mājražotāja, jo šis veids viņai kā mazu bērnu mammai šķiet ļoti izdevīgs. Gatavošanai nav vajadzīgs speciāls cehs, tam var pielāgot ģimenes virtuvi. Darba laiks pēc iespējām, pašas vēlmēm un pircēju pieprasījuma. Inga saka – to var izdarīt katrs, pieteikuma veidlapas aizpildot internetā, arī attiecīgo dienestu prasības iespējams atrast internetā. Ja kaut kas nav skaidrs, var konsultēties ar ierēdņiem. Galvenais ir nebaidīties un sākt.
Vienīgais mājražošanas trūkums – preci drīkst realizēt tikai pats ražotājs tiešajam pircējam. Inga savu saražoto pārdod galvenokārt Kalnciema ielas tirdziņā Rīgā, parasti reizi, bet svētku laikā – divas reizes nedēļā. Tur jau izveidojies savs klientu loks, ir patīkama gaisotne. Saimniece atzīst, ka, tirgojot pašai, ir arī savs labums, jo, tiekoties ar cilvēkiem, var uzzināt viņu gaumi, vēlmes un mainīt produktu gatavošanas apjomus.
Arī veikalu īpašnieki pamanījuši oriģinālo produkciju un piedāvā to tirgot veikalā. Inga šoruden piedalījusies lielajā pārtikas ražotāju izstādē Ķīpsalā un sapratusi, ka ir uz pareizā ceļa. Tas viss devis drosmi domāt par ražošanas paplašināšanu un līdz ar to arī par uzņēmējdarbības veida maiņu.
Viņa iesaka citām bērnu mammām nebaidīties un sākt ar mazumiņu. Tieši tā ir vispareizāk, jo tikai lēnām var atklāt visus knifus, produkta gatavošanas un realizācijas gudrības, noteikt pareizo cenu, saprast, vai vispār to vērts darīt un ieguldīt lielāku naudu.