Danusēvičs: Jogurtu un siera segmentā vietējie ražotāji netiek galā ar konkurenci no ārvalstu uzņēmumiem 0

Vai Latvijas veikalos dominē vietējie produkti? Šis jautājums ir aktuāls gan patērētājiem, gan ražotājiem. TV24 raidījumā “Dienas personība ar Veltu Puriņu” Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs sniedza plašu pārskatu par situāciju Latvijas pārtikas tirgū.

Reklāma
Reklāma

Maize – Latvijas lepnums

Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

Danusēvičs atzīmēja, ka maize ir neapstrīdami vispopulārākais Latvijā ražotais pārtikas produkts. “Lielākie Latvijas tirgotāji var precīzi pateikt, ka visizplatītākā Latvijas prece ir maize,” viņš sacīja. “Latvija vienmēr ir bijusi lauksaimniecības valsts, un šī tradīcija atspoguļojas arī mūsu pārtikas patēriņā.” Tomēr, runājot par dažādiem maizes veidiem, eksperts atzīmēja, ka tumšās maizes segmentā dominē Igaunijas ražotājs “Fazer”.

Olas: vietējās pret importētajām

Olas ir vēl viens produkts, kas plaši pārstāvēts Latvijas veikalos. Tomēr, kā atzīmēja Danusēvičs, olu tirgū situācija ir daudzveidīgāka. “Ir veikali, kur olas ir 100% Latvijā ražotas, bet ir arī tādi, kur šo olu īpatsvars ir tikai 40%,” viņš skaidroja. Šīs atšķirības skaidrojamas ar to, ka Eiropas Savienība ir atvēlējusi finansējumu vietējo olu ražošanas attīstībai, taču tirgotāji bieži vien izvēlas piedāvāt patērētājiem lētākas importētās olas. Šāds piedāvājums izriet no pircēju vēlmes iegādāties lētas, bet kvalitatīvas olas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Konditorejas izstrādājumi un gaļa: vietējo ražotāju cīņa

Situācija konditorejas izstrādājumu segmentā ir daudzveidīgāka. Kamēr daži veikalu tīkli piedāvā plašu klāstu vietējo ražotāju kūku un konditorejas izstrādājumu, citi vairāk koncentrējas uz importētajiem produktiem. Danusēvičs atzīmēja, ka vietējie ražotāji bieži vien piedāvā augstākas kvalitātes produktus, taču cenas arī var būt augstākas.

Maltā gaļa ir vēl viens produkts, kurā ir novērojamas būtiskas atšķirības starp dažādiem veikalu tīkliem. “Ir veikali, kur maltās gaļas īpatsvars ir līdz 80%, bet ir arī tādi, kur šis rādītājs ir tikai 40%,” sacīja Danusēvičs. Viņš norādīja, ka Igaunija ir viens no lielākajiem maltās gaļas produktu piegādātājiem veikalu tīklam “Lidl”.

Piena produkti: vietējo ražotāju stiprā puse

Piena produktu segmentā Latvijas ražotājiem ir vislielākā tirgus daļa. “Tīrā piena un krējuma gadījumā Latvijas produkti dominē,” uzsvēra Danusēvičs. Tomēr jogurtu un siera segmentā vietējie ražotāji netiek galā ar konkurenci no ārvalstu uzņēmumiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.