Dans Titavs komentē “airBaltic” reisu atcelšanu: “Es negribētu, lai tie 4670 reisi lidotu ar nekvalitatīviem dzinējiem” 0
2. janvārī lidsabiedrība “airBaltic” paziņoja, ka 2025. gada vasaras sezonā tiks atcelti kopumā 4670 lidojumi. Kā norādīja lidsabiedrība, lidojumi tiks atcelti saistībā ar neplānoti ilgāku dzinēju apkopi, ko veic ražotājs “Pratt & Whitney”. Dzinēju ražotāja nespēja laicīgi nodrošināt dzinēju tehniskās apkopes ir ietekmējusi arī “airBaltic” “Airbus A220-300” floti, liekot lidsabiedrībai pielāgot savu maršruta tīklu un lidojumu grafiku vasaras sezonā no visām tās bāzēm.
“airBaltic” pārstāvji informēja, ka lidsabiedrība vasaras sezonā atcels lidojumus 10 maršrutosno Rīgas – uz Aberdīnu, Belgradu, Klužu-Napoku, Erevānu, Gāteborgu Mikonu, Prištinu, Žešuvu, Skopji un Stavangeru.
Pēc “airBaltic” paziņojuma par atceltajiem reisiem, Satiksmes ministrija (SM) uzdeva lidsabiedrības padomei nekavējoties skaidrot apjomīgās reisu atcelšanas lēmums pamatojamību un ietekmi uz Latvijas savienojamību. Satiksmes ministrs Briškens uzsvēra, ka kategoriski nepieņemama ir uzņēmuma vadības izvairīšanās no šo savu lēmumu publiskas skaidrošanas.
TV24 raidījumā “Nedēļa. Post Scriptum” žurnāliste, TV24 raidījumu “Ziņu top” un “Nedēļa Post scriptum” vadītāja Anita Daukšte, vaicājot politikas ekspertam, PR kompānijas “Titava laboratorija” vadītājam Danam Titavam par “airBaltic” reisu atcelšanu, norāda, ka ir grūti iedomāties, ka “airBaltic” ir pieņēmis šādu lēmumu, par to neinformējot satiksmes ministru.
Titavs norāda, ka pilnīgi iespējams ir tas, ka “airBaltic” šo lēmumu pirms tam nav pārrunājuši ar Satiksmes ministriju, uzsverot, ka “airBaltic” ir uzņēmums, kuram nav jāatskaitās par katru operatīvo darbību Satiksmes ministrijai.
“Cita starpā, “AirBaltic” tādā ziņā paskaidroja, kāpēc viņi atceļ lidojumus, jo viņiem nav salaboti dzinēji. Es negribētu, lai tie 4600 [red. – 4670] reisi lidotu ar nekvalitatīviem dzinējiem. Tas, ka Briškens bola acis un saka, ka prasīs paskaidrojumu, tā visdrīzāk ir viņa paša komunikācijas kļūda. Cita lieta, ka “airBaltic pērkot lidmašīnas un zinot par dzinēja problēmām, to visu varēja risināt savlaicīgi, nevis paļauties uz to, ka gan jau kaut kas sanāks, gan jau kaut ko salabos, pārdosim tik biļetes un tad redzēsim,” norāda Titavs.