“Cosmetics Nord” pieredze: “Pirmā vieta, kur tas viss top, īstenībā ir internets” 0
Kategorijā “Eksporta jaunpienācējs” iepazīsimies ar uzņēmumiem, kuri nupat uzsākuši savu ceļu, tomēr dara to pārliecinoši. Šie uzņēmumi ir spilgti piemēri, ka svarīgāks par lieliem budžetiem un milzīgām infrastruktūrām ir tas, ko var saukt par uzņēmēja ķērienu.
“Cosmetics Nord” ir inovatīvs, augstas kvalitātes privātās un baltās etiķetes kosmētikas ražotājs, kas piedāvā sejas kopšanas, ķermeņa kopšanas un matu kopšanas produktu izstrādes un ražošanas pakalpojumus ilgtspējīgā veidā.
Uzņēmums ir dibināts 2010. gadā un kopš tā laika izstrādā un rada produktus, kas ir draudzīgi ne tikai cilvēkiem un planētai, bet arī moderni un efektīvi.
Atkarībā no jūsu vajadzībām piedāvā gatavus risinājumus, kurus var pasūtīt nelielos daudzumos vai izstrādāt jaunas produktu formulas.
Uzņēmumam ir 17 gadu pieredze dabisko un bioloģisko produktu izstrādē un ražošanā. Laboratorija un ražotne atrodas Latvijā, Ziemeļeiropā.
Modernākās Vācijas un Šveices iekārtas izgatavo greznas tekstūras, kuras pēc tam iepilda dažāda izmēra un formas iepakojumos. Uzņēmums piedāvā iespēju pildīt pudeles, tūbiņas, kociņus un kosmētikas iepakojumus.
Kāds ir “Cosmetics Nord” eksporta produkts?
“Tas, ar ko mēs nodarbojamies, ir druka pēc pieprasījuma kosmētikas produktiem. Mēs ražojam kosmētikas zīmolus. Pie mums nāk cilvēki, kas vēlas izveidot kosmētikas zīmolu, mēs esam tā pašapkalpošanās vietne, kur to var izdarīt,” stāsta “Cosmetics Nord” pārstāvis Kristaps Birmanis.
Uzņēmumam ir divi produkti. Digitālais produkts – pašapkalpošanās vietne, un fiziskais produkts, kas tiek apdrukāts.
“Cosmetics Nord” darbojas Eiropas Savienībā, Lielbritānijā un ASV.
Kā sākās “Cosmetics Nord” stāsts?
“Pēc būtības mēs nākam no uzņēmuma, ko Latvijā diezgan labi pazīst – “Madara Cosmetics”. Daudzus gadus “Madarā” ir eksistējis private label segments. Respektīvi, private label nozīmē, ka tu kā klients arī vēlies veidot šo kosmētikas zīmolu un ej pie potenciālajiem ražotājiem un pasūti šos produktus.
Tā lielā atšķirība ir tāda, ka private label parasti nozīmē klasisku ražošanu ar ļoti lieliem apjomiem. Mēs savukārt kovidlaikā saņēmām ļoti daudz pieteikumus no maziem uzņēmumiem, kas vēlējās pasūtīt mazos apjomos, un sapratām, ka tur ir biznesa potenciāls. Izpētījām tirgu un sapratām, ka praktiski konkurences pasaulē tajā brīdī nebija. Un tā arī tas viss radās,” stāsta Birmanis.
“Nav tā, ka pasaulē neviens to nedara. Kanādā bija pāris uzņēmumi, kas arī bija nedaudz ielikuši kāju, bet kopumā mēs varam teikt, ka mazo segmentu apkalpošana šajā nozarē pirms diviem trim gadiem bija pašos pirmsākumos. Šobrīd jau ir ap desmit uzņēmumiem, kas ar to nodarbojas. Mēs gribētu ticēt, ka Eiropā esam vadošie. Mūsu nākamais solis ir Amerika,” norāda viņš.
Nākotnes redzējums
Runājot par nākotnes eksporta plāniem, “Cosmetics Nord” pārstāvis Kristaps Birmanis atklāj, ka nesen atklāts jauns tirgus – Honkonga.
Tāpat norit darbs pie tā, lai līdz gada beigām atvērtu izpildes vietu arī pašā Amerikā.
“Šobrīd mēs sūtām produktus uz Ameriku pa mazām paciņām. Nākotnē mēs plānojam, ka drukāsim produktus uz vietas,” skaidro uzņēmuma pārstāvis.
Komandas darbs
“Mēs šobrīd esam 26. Mārketinga, pārdošanas, finanšu, produktu izstrādes profesionāļi. Gribētu teikt, ugunīgākie un labākie, ko mēs varējām atrast,” lepojas Birmanis.
Ražošanas process
“Pirmā vieta, kur tas viss top, īstenībā ir internets. Lai izsūtītu to pa visu pasauli, mums vajag klientus no visas pasaules un, protams, ka tas vienkāršākais un ērtākais veids, kā tos atrast, ir internets. Esam sapratuši, ka mūsu auditorija ir ļoti progresīva un mūsdienīga, viņiem patīk, ka mums ir pašapkalpošanās vietne, kur viņi var paši uzlikt savu dizainu un pasūtīt. Viņiem patiesībā nevienā vietā nav jāsaskaras ar cilvēku.
Viss process, kas mums ir drukas ražotnē, tas arī ir ļoti automatizēts. Mums daudz kas notiek uz automatizētiem procesiem. Mēs drukāma kastes, drukājam arī uzlīmes uz pudelēm. Mēs sākām ar vienu printeri, šobrīd mums jau ir četri – dažāda tipa dažādām nepieciešamībām,” stāsta uzņēmuma pārstāvis.
Raidījumu cikls tiek finansēts no Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam pasākuma “Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai” un Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas “Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā”.