“Coca-Cola” atbild, kāpēc tā nepārtrauc izmantot plastmasu 0
Pēdējā laikā atkritumu daudzums uz mūsu planētas izpelnījies jo īpaši lielu uzmanību. “Es saprotu un izjūtu tās pašas emocijas, ko citi, jo arī man ir apnicis redzēt atkritumus mūsu parkos, pludmalēs un okeānos,” norāda “Coca-Cola HBC” vadītājs Zorans Bogdanovičs.
Kā uzņēmums, kas nodarbojas ar dažādu zīmolu dzērienu iepildīšanu pudelēs, pārdošanu un aktivizēšanu 28 pasaules tirgos, “Coca-Cola HBC” saprot problēmu un uzņēmuma lomu tās risināšanā.
Pagājušajā gadā Pasaules vides dienas tēma bija „samazināt plastmasas piesārņojumu”. “Gadam paejot, es vēlējos pārdomāt, ko mēs līdz šim esam izdarījuši, lai šo problēmu atrisinātu, kā arī, ko mēs varam paveikt nākotnē,” atzīmē Z. Bogdanovičs.
Izaicinājums slēpjas tajā, ka pašlaik plastmasa ir labākais no visiem pieejamajiem iepakojuma materiāliem, jo tas ir drošs, higiēnisks, izturīgs, elastīgs, atkārtoti noslēdzams un pārstrādājams.
Problēmas, ar kurām mēs šodien saskaramies, galvenokārt rodas, jo plastmasa ilgi atrodas poligonos vai arī tiek izmesta dabā.
Tomēr šī varētu nebūt problēma, ja uzņēmums varētu saņemt atpakaļ pietiekamu daudzumu kvalitatīvu plastmasas pudeļu. Tad tās kļūtu par vērtīgu izejvielu, ko iespējams pārstrādāt un atkārtoti izmantot. Un, tā kā tehnoloģijas attīstās, to iespējams paveikt arvien labāk, atzīst Z. Bogdanovičs.
Pasaule bez atkritumiem
“Kopā ar mūsu stratēģiskajiem partneriem – uzņēmumu “The Coca-Cola Company” – esam uzsākuši visaptverošu daudzgadu plānu, kas risina šos iepakojuma jautājumus. Projekta “Pasaule bez atkritumiem” mērķis ir savākt un pārstrādāt tikpat lielu skaitu pudeļu un skārdeņu, cik tiek pārdots līdz 2030.gadam,” stāsta Z. Bogdanovičs.
Viņš atklāj, ka, lai spertu soli šajā virzienā, “Coca-Cola HBC” pagājušajā gadā uzsāka virkni apņemšanos, kuras jāsasniedz līdz 2025. gadam un kuru mērķis ir nodrošināt, ka “Coca-Cola HBC” turpina likt uzsvaru uz ilgtspējību biznesā.
“Šo apņemšanos mērķis ir padarīt patērētāju iepakojumu 100% pārstrādājamu; nodrošināt, ka arvien vairāk pudeļu tiek izgatavots no atkārtoti izmantojamā PET, kā arī palīdzēt savākt 75% no mūsu nopirkto dzērienu iepakojuma.”
99% pārstrādājams
“Coca-Cola HBC” jau spērusi vairākus svarīgus soļus šo mērķu sasniegšanai.
Piemēram, 99% no iepakojuma tagad ir pārstrādājami, un uzņēmums ir identificējis iespējas, lai šos rādītājus uzlabotu vēl vairāk.
“Lai atbalstītu centienus izmantot atkārtoti pārstrādātu PET materiālu, mēs sadarbojamies ar trešajām pusēm, kas mums palīdz nodrošināt labāku piekļuvi šī materiāla piegādātājiem un tehnoloģijām. Piemēram, Austrijā esam ieguldījuši PET rūpnīcā un šogad kopīgi atbalstījām mūsu Austrijas ūdens zīmola “Römerquelle” piegādi 100% šī materiāla pudelēs,” klāsta Z. Bogdanovičs.
Viņš turpina: “Pirms dažām dienām tāpat paziņojām, ka no šī brīža ikviena mūsu Īrijas ūdens zīmola “Deep RiverRock” pudele tiks ražota no 100% pārstrādāta PET, kā arī šogad sekos vēl citi ūdens zīmoli Šveicē un Rumānijā.”
Turklāt šogad plānots līdz 50% palielināt to “Coca Cola” un “Coca-Cola Zero” pudelēs izmantoto atkārtoti izmantojamā PET procentuālo daudzumu, kas tiek pārdotas Šveicē un Austrijā. “Protams turpināsim attīstīt mūsu iespējas šajā jomā visos mūsu 28 tirgos.”
Alternatīvu izpēte
Z. Bogdanovičs atklāj, ka vēl ir daudz darāmā, taču “Coca-Cola HBC” turpina strādāt ar universitātēm un citām organizācijām, lai meklētu alternatīvu plastmasai.
Piemēram, viena no iespējām ir sekundārais iepakojums, kas nozīmē, ka “Coca-Cola HBC” vēlas pāriet no plastmasas apvalkiem uz kartona paplātēm, lai glabātu kārbas 4-24 dzērienu iepakojumos.
“Mēs esam pārliecināti, ka, pateicoties tehnoloģiju attīstībai, izpratnes palielināšanai un vairākiem labākiem pārstrādāto pārtikas produktu materiālu avotiem, mēs varam pacelt latiņu un palielināt mūsu iepakojuma ilgtspējību, kā arī nodrošināt jaunu dzīvi jau esošajiem materiāliem.”
“Papildus mūsu centieniem, kas saistīti ar iepakojumu, mūsu apņemšanās – „Mission Sustainability 2025” – arī cenšas samazināt mūsu radītās emisijas. Turpinām koncentrēt savas domas un rīcību uz ūdens izmantošanu un apsaimniekošanu, sastāvdaļu ieguvi, uzturu, labsajūtu, veselību un labklājību mūsu organizācijā un mūsu kopienās,” piebilst Z. Bogdanovičs.
Uzņēmums “Coca-Cola Company” ir pasaulē lielākais dzērienu uzņēmums, kas dod iespēju produkta patērētājiem 200 valstīs atspirdzināties ar vairāk nekā 500 gāzētiem un negāzētiem dzērieniem.
“Coca-Cola HBC” ir apjoma ziņā vadošais uzņēmuma “Coca-Cola Company” dzērienu ražotājs Eiropā un viens no lielākajiem pasaulē. Uzņēmums darbojas 28 valstīs, apkalpojot vairāk nekā 560 miljonus patērētājus. Uzņēmuma galvenais birojs atrodas Atēnās.