“Cīņa bija gara un smaga”: no “airBaltic” piedzen 120 000 eiro. Lidsabiedrība komentē situāciju 0
Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums “Skycop”, pamatojoties uz ES regulu 261/2004, pērn iesūdzēja tiesā “airBaltic”, pieprasot izmaksāt lidojumu kompensācijas 385 pasažieriem par kavētu, atceltu vai virspārdotu lidojumu.
“Skycop” pērn uzsāka vairāk nekā 200 tiesvedības pret “airBaltic” par ilgstoši neizmaksātām lidojumu kompensācijām pasažieriem.
Pēc vairākiem Lietuvas tiesas lēmumiem, kuri apmierināja “Skycop” prasības, abas puses panāca vienošanos. Šobrīd turpinās tiesvedības pret “airBaltic” Polijā un Latvijā.
“Beidzot ir noslēgusies sīvā cīņa tiesā starp “Skycop” un “airBaltic”, kā rezultātā pasažieriem būs iespēja saņemt tiem pienākošās kompensācijas. Tiklīdz “Skycop” saņems tiesas apstiprināto summu no “airBaltic” un sakārtos dažādas formalitātes, pasažieriem nekavējoties tiks uzsākta kompensāciju izmaksa,” apgalvo advokāts Neirijus Zaleckas, kurš tiesā pārstāvēja “Skycop” un pasažieru intereses.
“Šādi gadījumi būtiski ietekmē aviokompāniju attieksmi. “Skycop” un citi kompensāciju pieprasījumu uzņēmumi darbojas ES regulas 261/2004 ietvaros un mudina aviopārvadātājus ievērot likumu. Līdzīgas tiesvedības turpmāk notiks tikai izņēmuma gadījumos,” uzsver Nerijus.
“Skycop” uzsver, ka uzņēmums cīnās par ikviena klienta kompensāciju, taču tie vienmēr cenšas rast risinājumu bez lietas virzīšanas tiesā.
Šobrīd “Skycop” ir uzsāktas tiesvedības pret tādām aviokompānijām kā “airBaltic”, “Ryanair”, “Swiss Air Lines”, “Iberia”, “Vueling”, “Enter Air”, “Smartwings Poland”, “Ukaine International Airlines” u.c.
“airBaltic” par kompensāciju izmaksu
Kā portālam “LA.lv” apgalvo “”airBaltic” pārstāvji, “Skycop” izplatītā informācija plašsaziņas līdzekļiem nav korekta.
Proti, šajā procesā tiks vērtēts, vai kompensācija pasažieriem būtu jāizmaksā atbilstoši Regulai 261/2004, kā arī, vai Skycop procesa laikā iesniegs atbilstošus procesuālos dokumentus.
Pirms tiesas kompensācijas “Skycop” klientiem netika izmaksātas gadījumos, kad “Skycop” prasītais kompensācijas apmērs nebija atbilstošs Regulas 261/2004 noteikumiem, vai arī “Skycop” nesniedza atbilstošus dokumentus, lai būtu iespējams pārliecināties par viņu pārstāvības tiesībām.
“airBaltic” ir būtiski pārliecināties, ka izmaksātā kompensācija nonāk pie pasažieriem, kuriem tā pienākas, tādēļ airBaltic novērtē izlīguma sarunās panākto progresu.
Lidsabiedrības “airBaltic” pārstāvji atzīmē, ka pasažieriem visērtākais un izdevīgākais veids, kā saņemt sev pienākošos kompensāciju Regulā 261/2004 noteiktajos gadījumos, ir sazinoties ar “airBaltic” bez starpnieku iesaistes.
Visi “airBaltic” darbības principi ir balstīti uz Latvijas Republikas un Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem, kā arī vispārpieņemtiem aviācijas nozares principiem, kas ir arī par pamatu noteikumiem, kā lidsabiedrība pieņem lēmumus un izskata ikvienu klienta pieprasījumu, uzsver lidsabiedrības pārstāvji.
“Skycop” ir lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums, kas visā pasaulē cīnās par pasažieru tiesībām ar aviolīnijām, kas izvairās no kompensāciju izmaksāšanas par kavētiem vai atceltiem lidojumiem.
“Skycop” ir dibināts 2017. gadā un divu gadu laikā ir palielinājis savu pārvaldīto kompensāciju portfeli no 3 līdz 26 miljoniem eiro.
Uzņēmums piedāvā ceļotājiem, kas vīlušies aviolīnijās, atgūt naudu par kavētu, atceltu vai pārpildītu lidojumu, izmantojot starptautisko platformu www.skycop.com.