Pārsteigums. Politisko kampaņu jaunākā mode 3
Varētu rasties iespaids, ka partijas metušās tādā kā nedeklarētā sacensībā par to, kurai no tām izdosies piesaistīt ievērojamākus politkonsultantus, meklējot pat ārzemju zvaigznes. Vispirms medijos parādījās ziņa, ka “Saskaņa” piesaistījusi amerikāni Kristianu Feriju. Taču daudzi ievērojuši arī Latvijas Zaļās partijas valdes priekšsēdētāja Edgara Tavara ierakstu interneta soctīklā “Twitter”: “Apspriežam vēlēšanu stratēģiju ar pasaules vienu no slavenākajiem politikas stratēģiem un konsultantiem, Tonija Blēra sabiedrisko attiecību vadītāju Alisteru Kemp-belu.” Klāt arī divas bildes. Kopā ar Tavaru tajās ir viņa partijas biedre veselības ministre Anda Čakša. “Katram vajadzīgs savs Hārtlijs,” telefonsarunā saka Zaļās partijas valdes priekšsēdētājs, velkot paralēles ar sekmīgi spēlējošo Latvijas hokeja izlasi, kurai piesaistīts pieredzējis treneris no Kanādas. Tikšanās esot ilgusi pusotru stundu un, pēc Tavara domām, bijusi ļoti vērtīga, jo pārrunātas vēlēšanu stratēģijas ar pasaulē slavenu speciālistu. Čakšas uzaicināšana esot bijusi viņa personīgā izvēle, bet partneri no Zemnieku savienības par šīm aktivitātēm neesot informēti. Kempbela braucienu uz Rīgu organizēja sabiedrisko attiecību uzņēmums “Lejiņa & Šleiers”. Viņš kafejnīcā “Cafe Film Noir” lasīja lekciju “Līderības krīzes menedžments digitālo mediju laikmetā”. To apmeklēja arī vairāki politiķi, piemēram, Artis Pabriks no “Vienotības” un Māris Graudiņš no partijas “Progresīvie”. Biļetes nebija lētas – 119 eiro. Cik tad varētu izmaksāt individuāla konsultācija? E. Tavars apgalvo, ka par tikšanos neesot maksāts, šo iespēju esot piedāvājuši vizītes organizatori. Arī sabiedrisko attiecību speciālists Juris Šleiers neko vairāk neatklāj, jo “tikšanās bija privāta”. Tā ka ļoti iespējams, ka runa ir par plašāku sabiedrisko attiecību kampaņu, kurā šī ir tikai viena epizode.