Cilvēki Latvijā uz bāru visbiežāk dodas, lai tur satiktos ar draugiem 0
Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju jeb 67% uz bāriem, restorāniem vai kafejnīcām dodas tādēļ, lai tajos satiktos ar draugiem un ģimenes locekļiem, un piektā daļa (22%) to dara regulāri – vienu līdz trīs reizes mēnesī –, liecina starptautisko bārmeņu konkursa “World Class 2018” un pētījumu kompānijas SKDS sabiedriskās domas aptauja.
Pētījums arī atklāj, ka lielākā daļa aptaujāto jeb 42% iedzīvotāju reti apmeklē restorānus, bārus vai kafejnīcas – vienu vai vairākas reizes gadā. Liela daļa (31%) uz tiem dodas retāk nekā vienu reizi gadā vai neiet vispār, bet tikai 5% aptaujāto to dara bieži – vienu vai vairākas reizes nedēļā.
Kā biežāko bāru, kafejnīcu un restorānu apmeklēšanas iemeslu 39% aptaujāto norādīja vēlmi pavadīt brīvo laiku, 15% tajos satiekas ar biznesa partneriem, bet 7% respondentu kā iemeslu minēja vēlmi padejot.
“Aptaujas rezultāti liecina, ka bāru apmeklēšanas kultūra Latvijā mainās. Arvien vairāk cilvēku izmanto tos ne tikai kā vietas, kur baudīt dažādus dzērienus, bet arī lai satiktos ar draugiem vai biznesa partneriem. Turklāt Latvijas iedzīvotājiem ir svarīgi gan pasniegtie dzērieni, gan apkalpošanas kultūra un citas nianses,” skaidro “World Class” vēstnieks Latvijā Edgars Eldbergs.
Pētījums arī atklāj, ka mazāk nekā puse jeb 42% respondentu priekšroku dod alkoholiskajiem kokteiļiem. Kā populārāko alkoholisko kokteiļu veidu aptaujātie visbiežāk (56%) minēja saldos kokteiļus, teju uz pusi mazāk jeb 26% izvēlas burbuļus saturošus kokteiļus, kuru sastāvā ir vai nu gāzēti bezalkoholiskie dzērieni, vai dzirkstošais vīns, rūgtos dzērienus labprāt bauda 19% bāru apmeklētāju, bet 18% atzina, ka ir skābas garšas cienītāji.
“Lielākā daļa Latvijas bāru apmeklētāju vēlas baudīt tādus dzērienus, kuri ir ne tikai labi, bet arī ātri pagatavoti. Jo ātrāk un labāk bārmeņi mācēs uztaisīt apmeklētāju iecienītos kokteiļus, jo augstāku cenu viņi par tiem būs gatavi maksāt,” pieredzē dalās populārais DJ un nakts pasākumu organizators Bogdans Tarans.