Foto: Ieva Lūka/LETA

“Cilvēcīgi vēlos saprast, kur šie dati tiks izmantoti!” Sieviete neizpratnē, kāpēc gada ienākumu deklarācijā nepieciešams norādīt informāciju par veselības apdrošināšanas polisi 54

Steidzīgākie ienākumu deklarācijas par pagājušo gadu iesniedza jau marta pirmajās dienās, un daudzi ziņo, ka pārmaksāto naudu savos kontos jau ir saņēmuši. Taču ir tēmas, kas rada iedzīvotāju apmulsumu un jautājumus.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

Ar LA.LV redakciju sazinājās kāda sieviete, kura vēlējās palikt anonīma, viņu apmulsinājusi ailīte pirms deklarācijas sagatavošanas un iesniegšanas Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Elektroniskās deklatācijas sistēmā (EDS), kurā nepieciešams norādīt, vai pagājušā gadā viņai bija veselības apdrošināšanas polise.

“Kaut ko tādu gada ienākumu deklarācijā redzēju pirmo reizi, tāpēc tas manī radīja izbrīnu. Bija nepieciešams atzīmēt, vai pagājušā gadā man bija spēkā veselības apdrošināšanas polise.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kāpēc šāds jautājums? Pirmā doma, kas man ienāca prātā, bija, ka, iespējams, tā tiek veikta sava veida sabiedriskās domas aptauja, kuras rezultāti turpmāk tiks izmantoti, lai veidotu veselības aprūpes grozu un valsts politiku. Otrā doma – varbūt viņi grib pārbaudīt, vai ar apdrošinātāja palīdzību par medicīnu iztērēto naudu jau vienreiz neesmu saņēmusi atpakaļ.

Tā kā nekādus čekus neiesniedzu, kā arī apdrošināšanas man nav, tā arī norādīju, taču apmulsums palika. Ko viņi šādi vēlas noskaidrot, un kādam mērķim tas ir? Nekādu paskaidrojumu pašā Elektroniskās deklarēšanas sistēmā neredzēju, tāpēc cilvēcīgi vēlos saprast, kāpēc man pēkšņi tiek uzdots šāds jautājums.”

Lai uzzinātu atbildi uz šo jautājumu, sazinājāmies ar Valsts ieņēmumu dienestu, kur operatīvi saņēmām skaidrojumu par šo jautājumu.

“Gada ienākumu deklarācijā kā attaisnotos izdevumus var pievienot čekus un kvītis par cilvēka vai viņa radinieka medicīnas izdevumiem. Tādējādi ir nepieciešama informācija, vai cilvēkam ir vai nav veselības apdrošināšana.

Ja veselības apdrošināšanas nav, gada ienākumu deklarācijā tiek iekļautas pilnas čekos vai kvītīs norādītās summas, savukārt, ja ir veselības apdrošināšana pie attaisnotajiem izdevumiem tiek norādīta tikai tā attaisnoto izdevumu summas daļa, kuru apdrošinātājs nav sedzis.

Iesniedzot deklarāciju elektroniski, tam ir paredzētas īpašas ailītes – jānorāda gan pilna dokumentā norādītā summa, gan apdrošinātāja segtā daļa.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.