Olga Dreģe ar “Limuzīns Jāņu nakts krāsā” kolēģiem (no kreisās) Uldi Dumpi, Gundaru Āboliņu, Baibu Indriksoni, Līgu Liepiņu un Diānu Zandi filmas četrdesmit gadu jubilejā.
Olga Dreģe ar “Limuzīns Jāņu nakts krāsā” kolēģiem (no kreisās) Uldi Dumpi, Gundaru Āboliņu, Baibu Indriksoni, Līgu Liepiņu un Diānu Zandi filmas četrdesmit gadu jubilejā.
Foto no Olgas Dreģes krājuma

Cik labi šoferi ir Līgas un Jāņi? Statistika atklāj, ka viņi pie stūres kļuvuši neuzmanīgāki 2

Automašīnas vadīšana pieprasa atbildību un koncentrēšanos. Nereti pietiek uz mirkli zaudēt uzmanību, lai iekultos bīstamā situācijā. Un lai arī ar katru gadu pie stūres autovadītāji kļūst pieredzējušāki un tiem vajadzētu labāk prognozēt notikumus uz ceļa, realitātē tā nenotiek.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

To uzskatāmi apstiprina Līgu un Jāņu autovadīšanas pieredze – kā dāmas, tā kungi pērn iekļuvuši vairāk satiksmes negadījumos nekā 2021. gadā, un to seku novēršana izmaksājusi dārgāk nekā iepriekš, liecina apdrošināšanas akciju sabiedrība “BTA Baltic Insurance Company” (turpmāk – BTA) apkopotie dati.

Aizvadītajā gadā Līgu pieteikto brīvprātīgo jeb KASKO atlīdzību gadījumu skaits piedzīvoja pamatīgu lēcienu – par 19%. Lielākā daļa gadījumu ir pēdējo gadu Latvijas ceļu klasika – priekšējā vējstiklā iemests akmens vai iebraukšana bedrē. Taču reģistrēti arī nopietnāki negadījumi kā sadursme ar meža zvēriem vai bez novilktas rokas bremzes atstātas automašīnas ieripošana šķērslī. Bojājumu novēršanai BTA 2022. gadā Līgām izmaksāja vidēji 1100 eiro, kas ir par 11% vairāk nekā iepriekš.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jāņu piedzīvoto negadījumu skaits pieauga mazākā apjomā – par 6%, taču to smagums bija ievērojamāks. Vidējā vienas KASKO atlīdzības summa sasniedza 1600 eiro jeb par 38% vairāk nekā 2021. gadā.

Mazliet citāda statistika vērojama obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas jeb OCTA segmentā. Te dominē dažāda smaguma autoavārijas, kā arī uzbraukšana velosipēdistiem vai gājējiem. Taču ir arī pārsteidzošāki gadījumi. Piemēram, kāds Jānis aizbraucis no degvielas uzpildīšanas stacijas ar visu no tvertnes neizņemto uzpildes pistoli, noraujot cauruli. Pozitīvi, ka Līgām izdevies samazināt citiem satiksmes dalībniekiem nodarītos zaudējumus.

Lai arī OCTA pieteikumu skaits pieaudzis par 46%, vidējā atlīdzības summa samazinājusies par 6% līdz 700 eiro. Jāņi gan bijuši nesaudzīgāki pret citu īpašumu. OCTA gadījumu skaits gan palielinājies vien par 8%, taču vidējā atlīdzības summa bijusi par diviem tūkstošiem eiro lielāka nekā Līgām – 2700 eiro. Tas ir par 28% vairāk nekā gadu iepriekš.

«Atbildīga automašīnas vadīšana ir svarīgs priekšnosacījums vispārējai satiksmes drošībai. Lai arī statistika rāda, ka daļa negadījumu notiek no vadītāja neatkarīgu iemeslu dēļ, ik gadu statistikā tiek ierakstīti vairāki simti avāriju, no kurām varētu izvairīties, ja vien šoferi uz ceļa būtu ievērojuši distanci, atļauto ātrumu vai neveikuši pārgalvīgu apdzīšanas manevru. Un, protams, ja nebūtu pie stūres sēdušies pārguruši vai apreibinājušies. Lai visiem drošs ceļš uz svinību vietām un priecīga līgošana,» novēl BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.