Cik ilgi jāglabā norēķinu čeki par gāzi un elektrību? 0
Madara Briede, “Praktiskais Latvietis”, AS “Latvijas Mediji”.
“Norēķinos par gāzi un elektrību Latvijas pastā. Vai un cik ilgi jāglabā tur izsniegtie maksājumu dokumenti?” – jautā Velta K.
AS “Latvijas gāze” pārstāve Anastasija Petere pauž, ka uzņēmumam neesot definētas noteiktas prasības attiecībā uz maksājumu dokumentu glabāšanas termiņu. Taču, atsaucoties uz Civillikuma 1895. pantu, visas saistību tiesības, kuras nav noteikti izņemtas no noilguma ietekmes un kuru izlietošanai nav likumā noteikti īsāki termiņi, beidzas, ja tiesīgā persona tās neizlieto desmit gadu laikā.
Arī AS “Latvenergo” pārstāve Ivita Bidere informē, ka vispārēji maksājumu dokumentu glabāšanas termiņu nosaka Civillikuma 1895. pantā (10 gadu) un Komerclikuma 406. pantā (3 gadi) noteiktie prasījuma noilguma termiņi.
Maksājuma apliecinājums klientam varētu būt nepieciešams, ja maksājums nav noticis korekti, ir pazudis, nepareizi attiecinājies vai tamlīdzīgi un klientam jāpierāda, ka veicis maksājumu.
Tomēr, kā liecinot pieredze, situācijas, kad maksājums nav nonācis līdz pakalpojumu sniedzējam vai nav noticis korekti, tiek atklātas daudz agrāk, ne trijos vai 10 gados.
“Ja maksājums no klienta nav saņemts noteiktajā laikā, “Elektrum” no savas puses par to operatīvi informē klientu,” teic Ivita Bidere.
Ja vien nav citu apstākļu, uzņēmums aicina norēķiniem izmantot portālu www.elektrum.lv, kur var veikt maksājumus, turklāt tas palīdzēs izvairīties no papīra dokumentiem. Portālā saglabājas klienta norēķinu vēstures informācija, kas jebkurā brīdī pieejama “Elektrum” klientam, atbrīvojot no nepieciešamības glabāt norēķinu izdrukas papīra formā. Tiklīdz “Elektrum” ir saņēmis klienta maksājumu, klientam vairs nav jāglabā maksājumu apliecinošs dokuments papīra formā, īpaši, ja maksājums veikts ar internetbankas starpniecību.