Cik ātrā laikā pacientam jāsaņem palīdzība Neatliekamās medicīnas centrā? 6
Cik ātrā laikā pacientam jāsaņem palīdzība Neatliekamās medicīnas centrā, TV24 raidījumā “Uz līnijas” skaidro Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas (PSKUS) Neatliekamās medicīnas centra vadītājs Roberts Fūrmanis.
Viņš pastāsta, ka centrā ir definēts laiks, cik ilgi pacientam ir jāgaida, lai saņemtu ‘mediķu palīdzību. Piemēram, pirmās prioritātes pacienti negaida vispār – vienlaicīgi tiek vērtēts pacienta veselības stāvoklis un veiktas dzīvību glābjošas manipulācijas. Vienlaicīgi, reģistrējot viņu arī slimnīcā.
Otrā prioritāte ir tie pacienti, kuru veselība ir nopietni apdraudēta, taču nav apdraudēta dzīvība. Viņiem palīdzība jāsaņem 15 minūšu laikā.
Lielākā plūsma ir trešās prioritātes pacienti, kuriem gaidīšanas laiks līdz ārsta apskatei var būt līdz 30 minūtēm.
Ceturtās un piektās prioritātes grupas pacientiem ar nebūtiskām sūdzībām gaidīšanas laiks var būt krietni ilgāks, atzīst Fūrmanis.
Iepriekš kāda mamma sūdzējās, ka viņas meitu 12 stundas ar ārsta nosūtījumu nomarinēja Stradiņu slimnīcā divās dažādās uzņemšanas nodaļās ar žultsakmeņu sāpēm. Beigās palaida mājās.
Ja paciente ir izrakstīta ambulatori, viņas veselības stāvoklis nebija ar būtiskiem traucējumiem – ir vienkārši žultsakmeņu saasinājums, kas neprasa stacionēšanu, tad šis gaidīšanas laiks tiešām var būt 12 stundas, atzīst Fūrmanis.
Viņš skaidro par prioritātēm: “Lai pieņemtu lēmumu par pacienta uzņemšanu, nepietiek tikai ar ārsta apskati – tās ir analīzes, dažādi izmeklējumi, kuri tiek veikti ar konsultantu piesaisti, kas viss kopā aizņem laiku. Tāpēc kādam tas var šķist ilgi, bet patiesībā pasaules un arī Eiropas mērogā šīs 12 stundas nemaz nav tik dramatisks laiks. Citviet tas ir daudz ilgāks!”