Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Paula Čurkste/LETA

Ciemā regulāri noraustās elektrība, un tas bojā ierīces. Kurš uzņemsies atbildību? 0

Mūsu ciematā regulāri noraustās elektrība, pat mierīgos laikapstākļos. Reizēm pārrāvumi ir ļoti īsi, bet bieži. Papildus patērētajai elektrībai taču maksājam arī par piegādi, sprieguma uzturēšanu, bet elektrība raustās, bojā elektroierīces, un neviens neko nekompensē. Vai šādā situācijā pakalpojuma sniedzējam nav atbildība? Jautā Aivars Pierīgā.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Tramps nomaina Ovālā kabineta galdu dažas dienas pēc tam, kad Īlona Maska dēls iemūžināts uz tā atstājam “dāvanu” 5
RAKSTA REDAKTORS
Kā krāpnieki zina, kur meklēt cilvēkus ar vairākiem tūkstošiem kontā – vai banku dati kaut kur noplūst? Atbild eksperti
Dabiski palīgi asinsspiediena kontrolei: 5 sēklas, ka noteikti jāiekļauj uzturā
Lasīt citas ziņas

“Situācijās, kad regulāri novērojami elektroapgādes traucējumi, aicinām vispirms sazināties ar sadales pakalpojuma nodrošinātāju AS Sadales tīkls, lai uzņēmums veiktu elektrolīniju pārbaudi. Ja iedzīvotājus neapmierina Sadales tīkla sniegtā atbilde, var vērsties Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā, rakstot iesniegumu. Uz lietotāju sūdzībām atbildēsim 30 dienu laikā,” stāsta Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) Enerģētikas departamenta direktors Jānis Negribs.

Lai SPRK objektīvi izvērtētu iesniegumu, tajā vēlams detalizēti aprakstīt situāciju un jautājuma risināšanas gaitu ar pakalpojumu sniedzēju, iesniegumam pievienojot noslēgtos līgumus un citus ar pakalpojumu sniegšanu saistītos dokumentus. Iesniegumu ieteicams noformēt atbilstīgi Iesniegumu likumā minētajām prasībām.

CITI ŠOBRĪD LASA

SPRK atgādina, ka iedzīvotājiem ir pienākums uzturēt pienācīgā stāvoklī mājokļa elektroinstalāciju, ko reizi desmit gados jāpārbauda sertificētam elektriķim.

Elektroapgādes pārrāvumi dažādu apstākļu dēļ

“Lai Sadales tīkls varētu sniegt detalizētu skaidrojumu, nepieciešams zināt konkrētu adresi, tāpēc iedzīvotājs tiek aicināts sazināties ar Sadales tīklu, lai varam izpētīt situāciju un sniegt plašāku informāciju par traucējumu iemesliem,” situāciju komentē AS Sadales tīkls pārstāve Alīna Sildnika un vienlaikus norāda, ka līdzekļus, ko elektroenerģijas lietotāji ik mēnesi maksā par elektroenerģijas piegādi un jaudas uzturēšanu, sadales sistēmas operators izlieto milzīgās elektroapgādes sistēmas uzturēšanai, modernizācijai un remontdarbiem situācijās, kad notiek avārijas bojājumi, piemēram, vētru ietekmē.

Sadales tīkla pārvaldībā visā Latvijā ir elektrolīnijas vairāk nekā 92 000 kilometru garumā, ap 28 000 transformatoru apakšstaciju un vēl vairāk sadales skapju. Šāda apjoma elektroapgādes infrastruktūras modernizāciju nav iespējams veikt vienlaikus, tāpēc ieguldījumi elektrotīklā tiekot veikti pakāpeniski.

Uzņēmums pastāvīgi iegulda elektrotīkla pārbūvē, atjaunošanā un attīstībā, kā arī regulāri attīra elektrolīniju trases, līdz ar to vētru ietekmē elektrotīkla bojājumu esot mazāk. Taču samērā bieži elektrolīnijas, arī zemē ieraktie kabeļi tiek bojāti dažādu saimniecisko – rakšanas, mežistrādes, lauksaimniecības – darbu laikā. Spēcīga vēja un citu stihiju laikā mēdz lūzt un gaisvadu līnijas bojāt arī garie koki ārpus elektrolīniju trasēm.

Reklāma
Reklāma

Uzņēmuma pārstāve nenoliedz, ka gadās arī tehnoloģiski traucējumi, tāpēc pilnībā izvairīties no elektroapgādes traucējumiem nav iespējams ne Latvijā, ne citās valstīs.

Ja vainīgi, tad zaudējumus atlīdzina

Ja klientam ir aizdomas, ka Sadales tīkla rīcības dēļ ir nodarīts kaitējums, viņam ir tiesības vērsties uzņēmumā ar pieteikumu par zaudējumu atlīdzināšanu, iesniedzot pamatojuma dokumentus, piemēram, apmaksātu rēķinu, kases čeku, bankas vai internetbankas maksājuma uzdevumu, kas apliecina remonta izmaksas (ja elektroierīce pēc notikuma bija jālabo) vai iegādi (ja pēc notikuma nebija remontējama vai remonts nebija lietderīgs), arī sertificēta elektriķa slēdzienu par elektroierīces bojājuma cēloni (tajā jābūt norādītam, vai bojātā elektroierīce ir remontējama vai remonts nav iespējams).

Iesniegt pieteikumu materiālo zaudējumu atlīdzībai var, autorizējoties klientu portālā: www.e-st.lv. Sadales tīkls rūpīgi izvērtē katru gadījumu, pēc nepieciešamības tiek piesaistīti arī ārēji eksperti. Ja zaudējumi radušies Sadales tīkla vainas dēļ, kompensācijas apjoms tiek noteikts, iepazīstoties ar pamatojuma dokumentiem, attiecīgi tas atkarīgs no konkrētās situācijas un izvērtējuma slēdziena.

Ar sīkāku informāciju par zaudējumu atlīdzināšanas kārtību klienti var iepazīties Sadales tīkla mājaslapā: www.sadalestikls.lv.

Der zināt!

SPRK kompetencē ir izskatīt lietotāja iesniegtās sūdzības, kas attiecas uz sabiedrisko pakalpojuma sniedzēju līdz lietotāja un sabiedriskā pakalpojuma sniedzēja elektroietaišu piederības robežai. Par īpašuma iekšējiem elektrotīkliem atbild īpašnieks vai valdītājs (apsaimniekotājs).
Gadījumos, kad Sadales tīklam nav iespēju novērst bojājumu, piemēram, tos izraisījis pērkona negaiss, vētra, elektroenerģijas sistēmas darbības traucējumi, materiālie zaudējumi netiek atlīdzināti.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.