Četri pretendenti uz Latvijas Radio ģenerāldirektora amatu 0
Konkursā uz Latvijas Radio ģenerāldirektora amatu pretendē četri kandidāti, kurus Nacionālā elektroniskā plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) uzklausīs nākampirmdien, 16. janvārī.
Amatu vēlas ieņemt cilvēki ar visai dažādu pieredzi – Latvijas Radio (LR) ziņu dienesta vadītājs Jānis Siksnis, koncerna “Super FM” mārketinga direktore Poļina Nazarova, Latvijas Komponistu savienības biedrs Jānis Porietis un uzņēmējs SIA “Kener” īpašnieks Uldis Plūmīte.
Lielākā pieredze radio ir Jānim Siksnim, kurš karjeru LR sācis ārzemju ziņu nodaļā jau 1994. gadā.
J. Siksnis ir vidzemnieks, pabeidzis Priekuļu vidusskolu 1992. gadā. Viņš 2002. gadā ieguvis politoloģijas bakalaura grādu Latvijas Universitātē. Latvijas radio veidojis gan ārzemju, gan ekonomikas ziņu raidījumus, bijis ziņu dienesta vecākais producents un tagad pēc Dzintra Kolāta aiziešanas uz Latvijas TV pilda LR ģenerāldirektora pienākumus. 2007. un 2008. gadā strādājis arī Latvijas TV, kopā ar Ilzi Naglu veidojot “De facto”, pats to vērtē kā vērtīgu pieredzi, taču toreiz secinājis, ka vairāk viņa interesēm un būtībai atbilst darbs radio.
Piedaloties konkursā, pretendentiem bija jāizklāsta redzējums par sabiedriskā medija nākotni, un J. Siksnis uzsver, ka viņš daudz uzmanības pievērsis radio attīstībai internetā.
Divi no amata kandidātiem bijuši saistīti ar politiskajām partijām – Jānis Porietis ar Tautas partiju, bet Uldis Plūmīte – ar “Jauno laiku” un “Vienotību”.
J. Porietis 8. un 9. Saeimā bijis Tautas partijas deputāts ar tā saukto mīksto mandātu un arī Aizsardzības ministrijas parlamentārais sekretārs Vineta Veldres laikā. 2010. gadā J. Porietis kandidējis 10. Saeimas vēlēšanās partiju apvienības “Par labu Latviju” sarakstā, taču nav ievēlēts. Uz jautājumu par pašreizējām politiskajām simpātijām atbild, ka pēc Tautas partijas likvidācijas citam politiskajam spēkiem pieslieties nedomā. Pašreiz laiku velta komponēšanai un nesen pabeidzis kamerskaņdarbu Latvijas mūzikas skolām. Par savu priekšrocību uzskata pieredzi darbā Latvijas radio no 1976. gada līdz 1991. gadam, kad strādājis mūzikas raidījumu redakcijā par mūzikas ierakstu skaņu režisoru. Pērnā gada nogalē nesekmīgi kandidējis uz NEPLP locekļa amatu.
J. Porieša darba pieredzes aprakstā minēts arī, ka 2002. gadā bijis Valsts kultūrizglītības centra direktors; valdes loceklis Latvijas Autoru apvienībā; Kultūras atbalsta fonda “Klēts” viceprezidents.
Tāpat kā J. Porietis, tagad par politisku neitrālu nostāju runā arī Uldis Plūmīte. Viņš gan vēl pērn rudenī bija Saeimas deputāta kandidāts “Vienotības” sarakstā un, atceroties šo faktu, stāsta, ka viņu galvenokārt interesējis iegūt politisko pieredzi, jo, ar 29. kārtas numuru startējot, neesot cerējis uz ievēlēšanu. “Turklāt neesmu bijis nevienā algotā partijas amatā, tikai ierindas biedra statusā,” piemetina U. Plūmīte.
Viņš Latvijas Universitātē 2003. gadā ieguvis sociālo zinātņu maģistra grādu finanšu vadībā, pašlaik studē Latvijas Lauksaimniecības universitātes doktorantūrā un raksta promocijas darbu par reģionu ekonomikas attīstību. Vēl 2011. gada augustā savā CV Uldis Plūmīte rakstīja, ka ir SIA “ER Commercial Centre” valdes priekšsēdētājs un SIA “Tensio” valdes loceklis. Bet nu jau abi uzņēmumi pārdoti, un viņš norāda, ka ir pirms diviem mēnešiem izveidotā SIA “Kener” īpašnieks.
U. Plūmītem ir pieredze mediju darbā – savulaik viņš Latvijas radio veidojis jaunatnes un izklaides raidījumus un strādājis arī LTV un “Jaunajā Avīzē”.
Laba izglītība un veiksmīga karjera ir arī ceturtajai pretendentei – koncerna “Super FM” mārketinga direktorei Poļinai Nazarovai. Maģistra grādu mārketingā un menedžmentā viņa ieguvusi Lielbritānijā, Notingemas universitātē, vēl kā brīvklausītāja mācījusies Biznesa vadības fakultātēs Otavas universitātē Kanādā un Hongkongas universitātē. Bijusi tirdzniecības menedžere starptautiskajā kredītkaršu servisā “Capital One” un menedžmenta konsultante tūrisma firmā ” Skills Holidays” Lielbritānijā. Pērn vasarā no Eiropas hitu radio mārketinga un pārdošanas nodaļas vadītājas amata pakāpusies soli augstāk un kļuvusi par mārketinga direktori koncernā, kam pieder “Super FM”, “Eiropas hitu radio” un Krievijas hitu raidstacija, kurām visām trim kopā, pēc viņas teiktā, ir ap pusmiljonu liela auditorija.