Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto: Artem Fitiskin/SHUTTERSTOCK

Līdz 2027. gadam plāno noasfaltēt 183 kilometrus grants autoceļu 0

“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Ministru kabinets 9. augustā izskatījis Valsts reģionālo un vietējo autoceļu būvniecības plānu līdz 2027. gadam. Kā ziņo Satiksmes ministrija, saskaņā ar šo plānu turpmākajos gados paredzēts veikt mērķtiecīgus ieguldījumus reģionālo autoceļu attīstībā, kopumā izbūvējot 1360 km kilometrus reģionālo un 706 km vietējo autoceļu, tajā skaitā paredzot 183 km grants autoceļu posmu asfaltēšanu.

Reklāma
Reklāma
“Izārdīs Latviju pa vīlēm!” Soctīklotāji “izceļ saulītē” vecu premjeres ierakstu soctīklos, kas izsauc viedokļu vētru
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
Lasīt citas ziņas

Ar Valsts galveno autoceļu attīstības stratēģiju līdz 2040. gadam valdība iepazīstināta pagājušajā gadā, un šobrīd jau norisinās praktiski darbi šīs stratēģijas īstenošanā: top Ķekavas apvedceļš, kā arī norit darbs pie Rīgas apvedceļa pārplānošanas par modernu ātrgaitas šoseju ar duālās izmantošanas tiltu pār Daugavu Salaspilī.

Līdz ar to nākamais solis Satiksmes ministrijas ieskatā ir vidēja termiņa programma reģionālo autoceļu sakārtošanai. Arī šajā stratēģijā iekļautie darbi jau pašlaik daudzviet redzami dzīvē, piemēram, šobrīd norit reģionālā autoceļa P4 Rīga–Ērgļi posmu līdz Ropažu pagriezienam atjaunošana, kā arī būvdarbi uz ceļa P105 Butnāri–Saldus–Ezere gandrīz 19 kilometru garumā, P37 Pļaviņas–Madona–Gulbene 17 kilometru garumā un daudzviet citur.

CITI ŠOBRĪD LASA

Aizvadītās divas būvdarbu sezonas, kā arī šī sezona ir finansiāli dāsnākās pēdējo gadu desmitu laikā, pateicoties mērķtiecīgai līdzekļu ieguldīšanai valsts autoceļos. Ziņojumā akcentēts, ka aizvadītajā periodā izdevies paveikt visus plānošanas dokumentos paredzētos ceļu būvniecības darbus, kopumā atjaunojot 2200 km reģionālo un 1543 km vietējo valsts autoceļu.

Līdz ar to esot izdevies panākt, ka 88% no valsts galvenajiem autoceļiem ir ļoti labā, labā vai apmierinošā stāvoklī, savukārt no reģionālajiem autoceļiem ar melno segumu 74% ir labā, ļoti labā vai apmierinošā stāvoklī.

Plānojot primāri atjaunojamos reģionālo ceļu posmus, vispirms ņems vērā satiksmes intensitāti, konkrētā ceļa lomu pārrobežu savienojumu nodrošināšanā, kā arī to, vai konkrētie ceļu posmi savieno valstspilsētas un jaunizveidoto novadu administratīvos centrus ar nomalēm. Noteiktais mērķis ir līdz 2027. gadam no katras apdzīvotas vietas, kur atrodas pagasta pārvalde, nodrošināt iespēju nokļūt uz novada centru pa autoceļu ar melno segumu, kas ir labā stāvoklī.

Kopumā ceļu būvniecību uz reģionālajiem un vietējiem autoceļiem līdz 2027. gadam ieplānots veikt 1674 km garumā. Vienlaikus Satiksmes ministrija arī aktīvi turpinot dialogu par atsevišķu reģionālo ceļu pārņemšanu pašvaldību pārvaldībā, pretī solot uzturēšanas gada dotāciju 1560 eiro apmērā par vienu kilometru.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.