Noderīgi padomi, lai ceļojums ar auto būtu izdevies 0
Bieži vien ceļošanai tiek izvēlēts auto, kas ir daudz pieejamāks nekā lidmašīna un ērtāks nekā autobuss vai vilciens.
Mašīnas pārbaude
Veiciet rūpīgu braucamrīka tehniskā stāvokļa pārbaudi, auto apkopi un saremontējiet visu, kas varētu prasīties pēc remonta. It kā jau saprotami, taču jārēķinās, ka šīs prasības bieži vien nav tik vienkārši un lēti izpildāmas, tādēļ tehnikas sagatavošanas procedūru vajadzētu uzsākt vismaz nedēļu pirms ceļojuma starta – vai gan mazums negaidītu problēmu tehniskā revīzija var atklāt, bet to risināšanai būs nepieciešams laiks.
Ja nav padomā doties meklēt piedzīvojumus tuksnesī, šodien nebūtu vērts vadāt līdzi lielu auto rezerves daļu un instrumentu arsenālu. Tiesa, nelielam pamatinstrumentu komplektiņam bagāžniekā vajadzētu atrasties vienmēr.
Autoaptieciņas saturu ieteicams papildināt ar līdzekļiem pret galvassāpēm un sliktu dūšu.
Ceļotāju gatavība
Kad automašīna sagatavota, var sākt gatavoties paši ceļinieki. Šeit lieliski noder padoms no kādas tūrisma rokasgrāmatas: apsveriet, cik daudz vajadzētu ņemt drēbju un naudas, bet pēc tam iepakojiet pusi no paredzētās garderobes un paņemiet divreiz vairāk naudas. Taču lietderīgi kaut kur automašīnas bagāžniekā paslēpt arī kādu kompaktu darba kārtu un darba cimdu pāri.
Sākotnēji ieteicams sastādīt ceļojumam nepieciešamā inventāra un mantu sarakstu, bet pirms izbraukšanas pēc saraksta visu sapakoto mantību vēlreiz pārbaudīt.
Iepriekš vajadzētu aprēķināt plānotā brauciena kilometrāžu un sastādīt aptuvenu ceļojuma grafiku. Ja nav īpašas garo distanču braukšanas pieredzes, par vidējo ātrumu var pieņemt 65 – 70 km/h. Jārēķinās, ka tālā ceļā šis rādītājs daudz vairāk atkarīgs no pieturu skaita un ilguma, nevis no spēka, ar kādu tiek spiests uz gāzes pedāli.
Laiku tējas vai kafijas dzeršanai brauciena laikā var lieliski apvienot ar kārtējo atpūtu un tualetes apmeklējumu ceļmalas benzīntankā vai krodziņā, tādēļ no termosiem bagāžā iespējams arī atteikties. Tā paša iemesla dēļ var arī atteikties no lielām pārtikas rezervēm, jo vietas, kur civilizēti ieturēties, tagad jau ir atrodamas praktiski visur. Bet ūdens rezervei gan mašīnā vajadzētu būt.
Pirms izbraukšanas mašīnas salonā var ērti un labi sasniedzami izkārtot pirmās nepieciešamības lietas: salvetes, cepumus, stiklenes, ūdeni, cigaretes u. c. Arī visi dokumenti un kartes jānovieto ērti pieejamā vietā, lai vajadzības gadījumā nav jāpārmeklē visa bagāža. Noteikti ir jāparedz speciāls maisiņš izlietotām turzām, papīriem un citiem atkritumiem, ko palaikam var izmest ceļmalas atkritumu konteineros.
Svarīgi, lai automašīna tālajā ceļojumā nebūtu pārmērīgi pārkrauta un braucēji savās vietās varētu justies brīvi.
Satiksmes īpatnības ārzemēs
Būtībā galvenās problēmas var rasties nevis ar pašu braukšanu svešajos apstākļos, bet gan ar orientēšanos daudzajos ceļos un nobrauktuvēs. Jāņem vērā, ka vairākumā valstu sodi par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem ir krietni augstāki nekā pie mums. Ja nu tomēr gadījies tikt policijas nagos, labāk nestrīdēties, bet, saglabājot pieklājību, nekautrēties uzsvērt, ka esat atbraucējs un tādēļ varbūt palaidis garām kādas vietējā ceļa specifiskās iezīmes.
Īpaša ir braukšana pa automaģistrālēm Vācijā, jo tur daudzviet nav ātruma ierobežojumu. Tā ir praktiski vienīgā valsts, kur visi braucēji ļoti centīgi ievēro principu, ka jābrauc pēc iespējas pa labo joslu. Savukārt citās zemēs, kur uz automaģistrālēm maksimālais ātrums ierobežots ar 130 km/h, satiksme, lai arī ir nesalīdzināmi intensīvāka, tomēr vairāk atgādina mūsējo, kad visi kolektīvi brauc nedaudz ātrāk par atļauto un tādēļ nesteidzas atbrīvot kreisās malējās joslas.