Ceļojot ar kuģi, radušās problēmas? Ceļotāju aizsargā īpaša regula 0
Ja, ceļojot ar jūras transportu, rodas kādas problēmas (piemēram, pakalpojums ir atcelts vai kavējas u.c.), der atgādināt, ka ceļotāju aizsargā īpaša Eiropas Savienības (ES) regula.
Lai aizsargātu patērētāju tiesības, ir pieņemta Eiropas Parlamenta un Padomes Regula Nr. 1177/2010 par pasažieru tiesībām, ceļojot pa jūru un iekšzemes ūdensceļiem. Regula paredz noteikumus jūras un iekšzemes ūdensceļu transportam par:
• nediskrimināciju attiecībā uz pārvadājuma nosacījumiem, ko pasažieriem piedāvā pārvadātāji;
• nediskrimināciju un palīdzību personām ar invaliditāti un personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām;
• pasažieru tiesībām pārvadājumu pakalpojuma atcelšanas vai aizkavēšanās gadījumā;
• minimālo informāciju, kas jāsniedz pasažieriem;
• sūdzību izskatīšanu.
Šī regula attiecas uz pasažieriem, kuri ceļo, izmantojot tādus pasažieru pārvadājumu pakalpojumus, kuriem iekāpšanas osta atrodas dalībvalsts teritorijā vai ko veic ES pārvadātāji no ostas, kas atrodas ārpus dalībvalsts teritorijas uz ostu, kas atrodas dalībvalsts teritorijā, kā arī ar tādu kruīzu, kur iekāpšanas osta atrodas dalībvalsts teritorijā. Latvijā šī regula ir piemērojama arī Latvijas kuģu reģistrā reģistrētajiem pārvadātāja AS Tallink Latvija pasažieru kuģiem Romantika un Izabella.
Ja ieplānotā brauciena laikā jums radīsies kāda problēma, tad atbildība par to vispirms jāprasa konkrētā pakalpojuma sniedzējam. Ja problēmu neizdosies atrisināt, varat vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) Brīvības ielā 55 Rīgā LV-1010; e-pasts: [email protected]; tālr. 65452554.