Ceļi – ko var un ko nedrīkst šādā februārī 1
Mums raksta: ” Maģistrāles vēl ciešamas, bet sīkceļi gan slikti. Pavisam slikti. Kāpēc neviens neko nedara?”
Te divi (diemžēl nepietiekami informētu) autobraucēju novērojumi.
1. Neprāts! Asfalta bedres lāpa gan slapjumā, gan pirms sala nakts. Izjuks taču pēc trim dienām!
2. Atkusnītis. Bet mūsu grantsceļš vienās dangās. Vai nav īstais laiks nogreiderēt?
Te “LVC” un “LAU” speciālistu sagatavots skaidrojums.
1. Ziemas atkušņa apstākļos uz valsts autoceļiem tiek labotas tikai satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres. Pašreizējos laika apstākļos, kad gaisa temperatūra dienā ir virs nulles, bet naktī – zem, šim nolūkam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju. Avārijas bedres tiek labotas neatkarīgi no laika apstākļiem. Bedru aizpildīšana ar auksto asfaltu ir pieļaujama arī lietus laikā un gaisa temperatūrā, kas zemāka par nulli.
Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt satiksmes drošību līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus bedres salabot pamatīgi, ar ierastajām tehnoloģijām. Konstatējot avārijas bedri, tiek sagatavoti un piegādāti nepieciešamie materiāli, norobežota darbu vieta. Bedri vispirms sagatavo − iztīra mehāniski vai ar saspiesta gaisa palīdzību un aizpilda ar auksto asfaltu, kuru beigās pieblīvē. Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 m² un kuras ir dziļākas par 5 cm. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek labotas 24 stundu laikā, B uzturēšanas klases autoceļiem piecu diennakšu laikā, C uzturēšanas klases ceļiem nedēļas laikā un uz D uzturēšanas klases ceļiem divu nedēļu laikā.
Par avārijas bedrēm lūgums informēt Satiksmes informācijas centru, zvanot pa diennakts bezmaksas tālruni 80005555 vai arī rakstot e-pastu uz [email protected] vai arī “Facebook”, “Twitter” kontos.
2. Atkušņa laikā grants ceļi ir pārmitrināti, vai arī tos joprojām klāj apledojums, tāpēc grants ceļus nav iespējams kvalitatīvi greiderēt. Greiderējot grants segumu, kas ir caursalis (ciets) vai tieši pretēji – pārmitrināts, nav iespējams veikt kvalitatīvu darbu, sanāk tikai dubļu pārvietošana. Greiderēšanu ir iespējams veikt tikai uz nožuvušiem grants ceļiem, kas nav klāti ar sniegu vai ledu.
“LAU” regulāri apseko valsts autoceļus, tāpēc, tiklīdz konstatēs, ka ceļa segums atbilst greiderēšanas darba veikšanai, tad braukšanas apstākļu uzlabošanai to arī darīs. Pašreiz grants autoceļi ar piebraukta sniega kārtu tiek rievoti un kaisīti ar smilti.