Čeks ir tavs spēcīgākais ierocis: kā aizstāvēt savas intereses, iegādājoties bojātu preci 0
Iepirkšanās pieredze ne vienmēr ir pozitīva, un daudzi pircēji ir saskārušies ar situācijām, kad iegādātā prece izrādās brāķēta vai neatbilstošas kvalitātes. Tas attiecas gan uz sadzīves precēm, gan uz pārtikas produktiem. TV24 raidījumā “Uz līnijas” Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Sanita Gertmane skaidroja, kā šādās situācijās aizstāvēt savas patērētāja tiesības.
Čeks – pircēja spēcīgākais pierādījums
Kāds skatītājs raksta: “Kad pērku maizi vai pienu, es reti pārbaudu derīguma termiņu. Ja maize izrādās pelējusi vai piens sabojājies, un čeks palicis veikalā. Ko darīt šādā situācijā?”
“Mūsu patērētāju tiesības sākas ar čeku. Ja mums nav čeka vai cita maksājumu apliecinoša dokumenta, būs ļoti grūti pierādīt, ka konkrētais pirkums veikts tieši šajā veikalā. Tāpēc es aicinu visus nodrošināties ar pirkuma apliecinājumu, īpaši, ja runa ir par precēm ar īsu derīguma termiņu,” skaidro PTAC pārstāve Sanita Gertmane.
Kā rīkoties, ja pārtika ir brāķēta?
Pārtikas preces bieži vien ir īslaicīgi svaigas, tādēļ ir būtiski pievērst uzmanību šo produktu derīguma termiņiem. Ja esi konstatējis, ka, piemēram, maize ir pelējusi vai piens ir skābs, par to ir jāinformē veikals, kur bojātais produkts ir iegādāts.
PTAC pārstāve arī atgādina, ka par pārtikas kvalitātes pārkāpumiem ir jāziņo Pārtikas un veterinārajam dienestam (PVD), jo tā ir atbildīgā uzraudzības iestāde šādos gadījumos.
Kas jāņem vērā pircējiem un tirgotājiem?
Svarīgi ir saprast, ka patērētāju intereses ir līdzsvarā ar tirgotāju interesēm. Pārdevējs ir atbildīgs par preces kvalitāti, savukārt patērētāja pienākums ir uzrādīt pirkumu apliecinošu dokumentu, kas parasti ir pirkuma čeks. Saglabājot pirkuma čeku un rūpīgi pārbaudot preces kvalitāti uzreiz pēc iegādes, var izvairīties no liekiem pārpratumiem un laika zaudēšanas, pierādot savu taisnību.