Čatbots Anete sāks runāt! “Tet” ievieš mākslīgā intelekta inovāciju saziņā ar klientiem 0
Turpinot darbu pie mākslīgā intelekta virziena attīstības, tehnoloģiju un izklaides uzņēmums “Tet” uzsācis Latvijā unikālu sintezētās jeb robota balss projektu. Pateicoties tam, “Tet” virtuālā klientu asistente Anete sāks runāt, kā arī šo risinājumu nākotnē uzņēmums piedāvās arī citiem uzņēmumiem, tā portālam “La.lv” pastāstīja “Tet” vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Elīna Kovaļova.
Sintezētās balss projekta ideja ir radīta “Tet” Inovāciju čempionātā, kur darbinieki strādā pie savām idejām jaunu biznesa virzienu attīstībai un esošo pakalpojumu pilnveidošanai.
“Šo risinājumu izmantosim, lai uzlabotu iekšējos procesus un komunikāciju ar klientiem, bet vēlāk varēsim piedāvāt to arī citiem uzņēmumiem efektīvākai klientu apziņošanai,” stāsta “Tet” mākslīgā intelekta pakalpojumu vadītāja Inese Zariņa.
“Balss sintēze ir tehnoloģija, kas ļauj rakstītu tekstu pārvērst runā. Šajā tehnoloģijā mēs izmantojam neironu tīklus, kas padara balss plūdumu un intonāciju daudz cilvēcīgāku,” skaidroja “Tilde” biznesa attīstības vadītājs Kaspars Kauliņš.
Lai radītu sintezēto balsi, vispirms ir nepieciešams sagatavot datus.
“Ar datiem mēs saprotam daudzu stundu garumā ierunātu tekstu cilvēka balsī, ko pēc tam būs nepieciešams sintezēt. Tālāk ar neironu tīklu palīdzību un izmantojot ierunātus datus, tiek apmācīti algoritmi. Kad šis ir izdarīts, algoritmi spēj sintezēt no jauna dabīgā cilvēcīgā balsī pat to tekstu, kas pirms tam nebija ierunāts,” turpina stāstīt Kauliņš.
“Sākotnēji sintezētās balss projekts dos mūsu čatbotam Anetei iespēju komunicēt ar klientiem un atbildēt uz viņu jautājumiem ne tikai rakstiski, bet arī mutiski. Tāpat izmantosim to robotzvaniem jeb automatizētai saziņai ar klientiem. Kombinējot dažādus mākslīgā intelekta risinājumus, nākotnē mēs iegūsim “balss uz tekstu un teksts uz balsi” tehnoloģiju,” piebilst Zariņa.
Šobrīd process ir sākumstadijā, kad tiek sagatavoti dati – balss īpašniecei Vinitai Vilcānei Krilovai ir jāpavada daudz laika ierakstu studijā, ierunājot nepieciešamos tekstus. Kad ierakstu process noslēgsies, sāksies informācijas apstrāde un algoritmu apmācība, kas aizņems vēl dažus mēnešus.
“Ir ļoti neliels skaits augstskolu un universitāšu, kas savās laboratorijās mēģina veidot šos sintezatorus, bet biznesa vidē šī tehnoloģija ir pilnīgi unikāla mūsu reģionā,” saka Kauliņš.
“Tet” sāka aktīvu mākslīgā intelekta risinājumu attīstību 2017. gadā, kad iekšējā Inovāciju čempionātā radās ideja par čatbota izveidi. Tā rezultātā tika izveidota virtuālā klientu asistente Anete, kas šobrīd ir spējīga atbildēt jau uz 90 tūkstošiem klientu jautājumu, tai skaitā arī personalizētiem jautājumiem “Mans Tet” platformā.